Informujemy, że w związku z wejściem w życie RODO zmodyfikowaliśmy naszą politykę prywatności ×
Advertisement

Rozwój ID Finance na światowych rynkach FinTech

Fot.

Artykuł sponsorowany

ID Finance to jedna z najszybciej rozwijających się firm FinTech na świecie, specjalizująca się w usługach online oraz kreowaniu nowych technologii finansowych. Jako wielousługowa platforma będąca właścicielem takich marek, jak MoneyMan, Solva czy AmmoPay, posiada obecnie ponad 2,6 mln zarejestrowanych klientów w Rosji, Kazachstanie, Gruzji, Hiszpanii, Polsce i Brazylii.

Inwestorzy zainteresowani branżą mikropożyczek online z uznaniem przyglądają się nowym przedsięwzięciom ID Finance. Ekspansja na kolejnych rynkach, stały wzrost liczby użytkowników, doświadczony zespół profesjonalistów, nowoczesna technologia scoringowa to tylko niektóre z atrybutów gwarantujących, że w najbliższej przyszłości spółka będzie odnosić kolejne sukcesy w branży.

ID Finance rozpoczynało swoją działalność w 2012 roku od niewielkiego centrum zarządzania na Białorusi. Już rok później stało się najlepszym dostawcą mikropożyczek w Rosji, wdrażając jednocześnie zaawansowaną technologię scoringu i oceny ryzyka kredytowego. Rok 2014 to intensywny rozwój, ekspansja na nowe rynki - gruziński i kazachski - oraz wprowadzenie nowego produktu w postaci kredytów ratalnych. W roku 2015 ID Finance zagościło w Polsce oraz Hiszpanii, uruchamiając swoje oddziały serwisu pożyczkowego MoneyMan. Rok 2016 to wkroczenie na rynek brazylijski i start nowych marek - AmmoPay (aplikacja mobilna ułatwiająca obsługę ratalną różnych produktów) oraz Solva (usługi pożyczek długoterminowych dla klientów premium).

Trzy filary sukcesu

Firma opiera swój rozwój na trzech głównych czynnikach: profesjonalnym i wysoko zmotywowanym zespole doświadczonych w branży pracowników, monitoringu ryzyka oraz scentralizowanym IT, i wreszcie dywersyfikacji źródeł finansowania. Dzięki temu może zapewnić swoim klientom najwyższą jakość usług, o czym świadczy stale rosnące zainteresowanie produktami spółki. Dane z października 2016 r. potwierdzają ten trend.

Liczba odwiedzających strony flagowych marek ID Finance wyniosła ponad 2 mln, a liczba złożonych wniosków pożyczkowych 150 tyś. Między styczniem a październikiem 2016 r. odnotowano również 14-procentowy wzrost wyszukiwania marki MoneyMan w najpopularniejszych wyszukiwarkach (Yandex i Google). Miesięcznie liczba wyszukiwań oscylowała wokół 650 tyś. Pokazuje to nie tylko skuteczność strategii marketingowej firmy i jej działań w ramach poszczególnych kanałów reklamy (ruch płatny, SEO, sieci afiliacyjne, marketing bezpośredni itd.), ale również wzrost zainteresowania usługami firm pożyczkowych w ogóle – powiedział Piotr Winiarz – CMO ID Finance Poland.

Automatyzacja procesów

Cyfrowe pożyczki, nowoczesne bazy danych, scoringowa ocena ryzyka kredytowego to stałe zmienne w działalności ID Finance. W najbliższym czasie spółka planuje przyspieszyć uruchamianie usług w kolejnych krajach oraz dążyć do jeszcze większego zautomatyzowania zarówno swoich produktów, jak i modelu działalności biznesowej – powiedział Michał Konopka – CEO ID Finance Poland. W planach jest kontynuacja międzynarodowej ekspansji. W kręgu zainteresowania znajdują się kraje Ameryki Południowej, Meksyk, Kolumbia, Peru, jak i kolejne państwa z obszaru Europy Wschodniej.