Bankowość mobilna, czyli smartfon zamiast oddziału

  • 24 Sty 2020
  • 3 min. czytania
  • Komentarze(0)
Coraz chętniej korzystamy z bankowości w telefonie. Możemy w łatwy sposób sprawdzić stan konta, zrobić przelew, a nawet zawnioskować o kredyt.
Bankowość mobilna, czyli smartfon zamiast oddziału

Aplikacje mobilne uczyniły nasze życie łatwiejszym. Szybko i wygodnie możemy za ich pomocą zrobić zakupy, zamówić taksówkę czy sprawdzić, kiedy mamy umówioną wizytę u lekarza. Równie chętnie korzystamy z bankowości mobilnej, dzięki której możemy nie tylko zweryfikować stan konta, zlecić przelew, ale także zawnioskować o kredyt gotówkowy.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Alior Banku wynika, że Polacy są coraz bardziej mobilni. Dostęp do konta bankowego z poziomu smartfona to dla wielu oczywistość. Ponad 90% z użytkowników bankowości mobilnej robi za jej pomocą przelewy. Ale już wnioskowanie o pożyczkę w ten sposób, nie znajduje tylu zwolenników. Mimo to nasz apetyt na ułatwienia technologiczne nieustannie rośnie. Potwierdza to również raport Banku Millennium „Finanse przyszłości, czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank teraz i za 10 lat”. Nie ma wątpliwości, że wkrótce oddziały mogą być nam niepotrzebne.

Wystarczy smartfon zamiast wizyty w oddziale

Smartfon to już nie tylko narzędzie, które ułatwia kontakt. To już przede wszystkim urządzenie, dzięki któremu możesz mieć pod stałą kontrolą swoje finanse i załatwiać sprawy, które jeszcze niedawno wymagały Twojej wizyty w placówce banku.

Z bankowości internetowej korzysta ponad 70 proc. Polaków, natomiast 45 proc. do "bankowania” używa aplikacji mobilnej. Takie informacje zaprezentował Alior Bank. Z jego badania wynika, że najczęściej uruchamiamy bankową aplikację, żeby:

  • sprawdzić stan konta (95% badanych),
  • zlecić przelew (91% badanych),
  • zapłacić za zakupy internetowe (76% badanych)
  • kupić bilet komunikacji miejskiej (40% badanych),
  • założyć lokatę (27% badanych).

Natomiast złożyć wniosek o pożyczkę przez aplikację bankową decyduje się więcej niż co dziesiąty ankietowany (13% badanych). Oznacza to, że proste czynności wykonujemy bardzo chętnie za pomocą smartfona. Ale gdy przychodzi do pożyczania pieniędzy, to wciąż czujemy pewne obawy. Być może jest to spowodowane tym, że mamy coraz większą wiedzę o kredytach i wolimy porównać oferty, zamiast od razu brać pożyczkę w swoim banku.
 

Aplikacja mobilna popularniejsza wśród młodych

Wśród osób, które aktywnie korzystają z bankowości mobilnej, największą grupą klientów są osoby młode w wieku od 18 do 34 lat (stanowią ponad 75% użytkowników). Nie są to zaskakujące dane. W końcu to pokolenia, które wychowywały się równocześnie z rozwojem technologii.

Ale nie tylko młodzi deklarują korzystanie z konta bankowego za pomocą aplikacji banku. W grupie wiekowej do 44 lat ponad 50% badanych korzysta z dostępu do konta przez aplikację. Najmniej użytkowników banki odnotowują w grupie klientów powyżej 60 lat.
 

Najlepsze konto bankowe, czyli postaw na nowoczesną bankowość

Chcesz sprawdzić możliwości, jakie daje bankowość mobilna? Musisz wybrać dobre konto osobiste. Jak to zrobić? Przede wszystkim musisz przeanalizować, ile będzie Cię ono kosztowało. Zwróć uwagę, jakie warunki musisz spełnić, żeby bank nie pobrał od Ciebie prowizji za prowadzenie rachunku i użytkowanie karty. Najczęściej nie są one trudne do spełnienia. Wystarczy, że co miesiąc będzie Ci wpływało wynagrodzenie, a za zakupy będziesz płacić kartą. Zastanów się też, jak często wypłacasz gotówkę z bankomatów i czy zależy Ci, żeby nie martwić się o opłaty z tym związane.

Nie możesz się zdecydować, jakie konto wybrać? Ranking może Ci w tym pomóc.

Podobne artykuły