BOŚ przygotował pakiet pomocowy dla swoich klientów

  • 25 Mar 2020
  • 3 min. czytania
  • Komentarze(0)
BOŚ dołączył do innych banków, które oferują klientom szereg udogodnień z powodu trudnej sytuacji, związanej z epidemią koronawirusa. Co znalazło się w pakiecie pomocowym?
BOŚ przygotował pakiet pomocowy dla swoich klientów

Pakiet pomocowy BOŚ dla kredytobiorców

Prezes zarządu BOŚ, Bogusław Białowąs, przyznał że obecna sytuacja epidemiologiczna może powodować nie tylko problemy z płynnością finansową, ale także inne, trudne do przewidzenia skutki dla klientów np. problemy z realizacją warunków umów lub dostarczaniem dokumentów do banku. W związku z tym powstały rozwiązania, które mają ułatwić kontakt pomiędzy klientem a bankiem i ograniczyć finansowe konsekwencje.

W pakiecie pomocowym ma znaleźć się:

  • uproszczony tryb rozpatrywania wniosków od klientów detalicznych i korporacyjnych o odroczenie spłat rat kapitałowych na okres do trzech miesięcy (bez zmiany terminu obowiązywania umowy, a więc raty kapitałowe za ten czas zostaną rozłożone na kolejne miesiące);
  • uproszczony tryb rozpatrywania wniosków o odroczenie dla transakcji faktoringowych;
  • w faktoringu klasycznym odroczenie spłaty faktur od 30 do 90 dni;
  • zwiększenie wartości limitu faktoringowego nawet o 20 proc. z możliwością wydłużenia okresu dostępności limitu faktoringowego do 90 dni (także w faktoringu odwrotnym);
  • w faktoringu odwrotnym odroczenie spłaty faktur od 30 do 90 dni;
  • możliwość złożenia wniosku przez bankowość elektroniczną (BOŚBank24 i iBOSS24), przez infolinię i osobiście w oddziale;
  • wydłużenie (potrzebny wniosek) o trzy miesiące terminu przedłożenia faktur lub protokołów odbioru celem potwierdzenia realizacji inwestycji finansowanych za pomocą produktów „Przejrzysta Pożyczka” i „Energia ze słońca”;
  • możliwość przesunięcia przez posiadaczy kart kredytowych o trzy miesiące daty spłaty „Minimalnej kwoty do zapłaty” (od kwietnia).

Wniosek o odroczenie powinien być złożony nie później niż na cztery dni robocze przed spłatą raty. W przypadku kredytów gotówkowych, czy hipotecznych udzielanych we współpracy z partnerem zewnętrznym np. NFOŚiGW, WFOŚiGW czy BGK wniosek należy złożyć na co najmniej dziesięć dni roboczych przed terminem spłaty raty.

Nie trzeba już dostarczać oryginałów do odnowień cesji polis stanowiących zabezpieczenie kredytów i pożyczek.

Wakacje kredytowe w bankach

Udogodnienia dla klientów w postaci wakacji kredytowych zaoferowały takie instytucje jak: mBank, Pekao, PKO BP, ING Bank Śląski, Idea Bank, Santander, Alior Bank, Bank Millennium, BNP Paribas i Citi Bank. Inne banki także pracują nad podobnym rozwiązaniem zgodnie z rekomendacją ZBP.

Stworzyliśmy raport banków, które oferują wakacje kredytowe >>

Wakacje kredytowe polegają na odroczeniu spłaty rat za kredyty, leasing czy faktoring i są dostępne zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Maksymalny okres przesunięcia trwa od trzech do sześciu miesięcy w zależności od banku. Raty mogą być odroczone częściowo lub w całości. Harmonogram jest przedłużany albo wartość rat zostaje przeniesiona na kolejne miesiące.

W większości banków wniosek można składać zdalnie, a akceptacja jest szybka i bezproblemowa. Zwykle nie trzeba przedstawiać dodatkowych dokumentów, choć w niektórych przypadkach należy złożyć oświadczenie o tymczasowym braku możliwości spłaty, związanym z epidemią koronawirusa – to dotyczy Banku Millennium i Citi Banku.

Nie wiesz, jak działają banki w czasie epidemii? Zobacz nasz najnowszy raport! >>

Podobne artykuły