Czy opłaca się przenieść numer?

  • 04 Mar 2014
  • 4 min. czytania
  • Komentarze(0)
Kończy ci się umowa na telefon? Sprawdź, czy opłaca ci się pozostać u nowego operatora czy przenieść numer do nowego.
Czy opłaca się przenieść numer?

Jeśli warunki, jakie zaproponuje operator komórkowy za przedłużenie u niego umowy na kolejny okres, byłyby lepsze niż te, które otrzymuje nowy klient, to nie byłoby sensu zmieniać operatora. W praktyce przenosząc numer w wielu przypadkach możemy znacznie obniżyć swoje rachunki i otrzymać dostęp do nowych usług.

Oferta związana z przedłużeniem umowy abonamentowej na telefon komórkowy powinna być na tyle atrakcyjna, żeby jego użytkownik w ogóle nie brał pod uwagę możliwości zmiany operatora. Wydawać się może, że na rynku o silnej konkurencji żaden operator nie może sobie pozwolić na stratę klientów. Rzeczywistość często jest jednak zdecydowanie inna. Co prawda możemy się spodziewać telefonu z biura obsługi z nowymi, wydawać by się mogło, bardzo atrakcyjnymi warunkami umowy. Trzeba jednak pamiętać, że nie warto podejmować decyzji zbyt pochopnie. Może się bowiem okazać, że inny operator zaoferuje nam więcej, za mniej.

Nowy klient jest w cenie

Większa świadomość klientów, co do własnych potrzeb przyczyniła się do powstania ofert specjalnie ukierunkowanych na nowych abonentów, a w szczególności tych, którzy chcieliby zachować dotychczasowy numer. Obecnie jego przeniesienie jest bardzo proste i o wiele mniej czasochłonne niż jeszcze kilka lat temu. Wszelkie formalności jesteśmy w stanie załatwić u naszego nowego operatora udzielając mu stosownego pełnomocnictwa.

Do zawarcia nowej umowy, niezależnie czy jest to przedłużenie abonamentu czy przeniesienie numeru lub zmiana abonamentu, warto być przygotowanym. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę, kiedy dokładnie umowa wygasa. Przedwczesne zerwanie z reguły wiąże się z karami finansowymi. Chcąc ich uniknąć należy sprawdzić, jakie są warunki wypowiedzenia, w tym ograniczenia związane z przeniesieniem numeru. Operator może m.in. zastrzec sobie prawo do przeniesienia numeru telefonu dopiero po pełnym okresie rozliczeniowym następującym po upływie okresu związania umową. Ponadto konieczne jest sprawdzenie, na jakich warunkach umowa ulega przedłużeniu po jej wygaśnięciu i jakie są warunki związane z jej wypowiedzeniem.

Oferta szyta na miarę

Drugą istotną rzeczą przy zawieraniu umowy jest określenie własnych potrzeb. W tym celu warto przeanalizować rachunki, aby określić czas spędzony na rozmowach, surfowaniu po internecie czy też liczbę wysłanych SMSów i MMSów. Przydatną informacją jest również to, z jakimi sieciami najczęściej się kontaktujemy. Choć coraz bardziej popularne są umowy bez limitów, to nadal najczęściej spotykanym rozwiązaniem są darmowe połączenie jedynie w ramach jednej sieci.

Mając sprecyzowane własne preferencje, możemy dobrać ofertę, która będzie dopasowana do naszych potrzeb. Na przykład, jeśli często korzystamy z internetu warto wybrać większy pakiet, aby nie narazić się na dodatkowe koszty lub ograniczenie transferu po przekroczeniu podstawowej puli. Z drugiej strony, jeśli telefon służy nam jedynie do dzwonienia, i sporadycznego wysyłania SMSów to nie ma sensu płacić, za szybki internet, pakiety MMSów, czy minut na połączenia międzynarodowe.

Już krótki research rynku pozwoli nam poznać oferty konkurencyjnych sieci i sprawdzić, które rozwiązanie jest lepsze – przenieść się do nowej sieci, czy pozostać u dotychczasowego operatora.

Zachowaj numer – będzie taniej

 

Okazuje się, że jeśli zdecydujemy się na zmianę dostawcy usług to przeniesienie numeru jest bardziej opłacalne. Korzyści te przejawiają się w postaci niższych cen abonamentu, czy też innych bonusów takich jak dodatkowy pakiet transferu danych. Dla przykładu, koszt „Formuły 4.0” w sieci Play (umożliwiającej nielimitowane rozmowy w Play, Orange, Plus i T-Mobile) dla osób przenoszących numer w opcji bez telefonu z pakietem danych 2GB wynosi 49,99 zł, koszt analogicznego abonamentu dla nowego numeru to 55,98 zł. Pozostawiając swój obecny numer zaoszczędzimy ponad 10 procent, czyli około 72 złotych rocznie.

Z kolei inny operator – Plus - w podobnej ofercie, „Taryfie LTE – rozmowy bez limitu tylko SIM” z pakietem internetowym 2GB osobom przenoszącym numer oferuje abonament w kwocie to 59,99 zł, natomiast biorącym nowy numer - 69,99 zł. Oszczędzamy 120 zł rocznie dodatkowo uzyskując upust specjalny – bezpłatny abonament przez 60 dni. Wybierając tę opcję w pierwszym roku oszczędzamy 230 złotych. Oznacza to, że w okresie trwania umowy, taryfa dla abonentów migrujących jest niższa o 21 procent.

Podejście operatorów można to uzasadnić tym, że bardziej cenny jest dla nich abonent, który już jest obecny na rynku. Po pierwsze, klient migrujący do sieci operatora osłabia jego konkurencję. A po drugie, oferta ukierunkowana na takich klientów musi dodatkowo zachęcać do przeniesienia – osoby te mają więcej możliwości w zakresie wyboru abonamentu, aniżeli nowy klient na rynku. Ten z kolei nie musi wybierać pomiędzy przeniesieniem numeru a przedłużeniem umowy. Musi wziąć nowy numer.


Dodano:
04 Mar 2014

Zaktualizowano:
19 Wrz 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły