Jak odblokować sobie dostęp do konta w banku PKO BP, Pekao24, mBanku, ING Banku Śląskim?

  • 27 Lut 2020
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
Zablokowanie dostępu do konta zdarza się najlepszym. Jak wybrnąć z tej niefortunnej sytuacji?
Jak odblokować sobie dostęp do konta w banku PKO BP, Pekao24, mBanku, ING Banku Śląskim?

Jak odblokować dostęp do konta w PKO BP?

Należy wejść na stronę ipko.pl, wpisać nr klienta (jest na pierwszej stronie umowy) lub login i wybrać opcję Zaloguj, a następnie odzyskaj hasło. Kolejnym krokiem jest ponowne wprowadzenie nr klienta lub loginu oraz numeru telefonu. Konsultant zadzwoni w ciągu dwóch godzin (w dni robocze od 7 do 22, w soboty od 9 do 21, a w niedzielę i święta od 10 do 20), by potwierdzić tożsamość klienta i zresetować hasło. Wtedy trzeba jeszcze raz wpisać nr klienta lub login i zalogować się – w tym momencie przyjdzie SMS z nowym hasłem do serwisu.

Aplikację IKO można odblokować w serwisie iPKO. Wystarczy zalogować się na swoim koncie, wybrać zakładkę IKO i urządzenie z aplikacją. Jest tam link do zmiany PIN-u, który trzeba później potwierdzić kodem autoryzacyjnym. 

Jak odblokować dostęp do konta w Pekao24?

Jeśli zablokowany jest jeden serwis Pekao24, to dostęp można uzyskać przez kontakt z konsultantem. Należy przygotować nr klienta i PIN do Pekao24 (nie mylić z PIN-em do karty ani PIN-em do aplikacji PeoPay). Dane do logowania mogą przyjść SMS-em (ważne tylko przez 48h), listem poleconym (dane bez ograniczeń czasowych) lub za pośrednictwem konsultanta.

W wypadku, gdy zablokowane są wszystkie serwisy Pekao24 i posiadasz PIN, to zadzwoń pod nr 42 68 38 232 lub 801 365 365. Jeśli znasz tylko niektóre dane do logowania, zadzwoń na infolinię lub odwiedź najbliższą placówkę banku.

Jak odblokować dostęp do konta w mBanku?

Najprostszym sposobem na odblokowanie dostępu do serwisu internetowego jest posłużenie się aplikacją mBanku. Wystarczy wejść do zakładki Ustawienia > Bezpieczeństwo > Dostęp do banku > Internet > Aktywuj. Dane logowania przyjdą SMS-em.

Druga opcja to odblokowanie konta osobistego przez internet. Należy kliknąć „Odblokuj dostęp”, a następnie podać PESEL, nazwisko panieńskie matki oraz identyfikator. Dane do logowania przyjdą na pocztę mailową. Jeśli nie pamiętasz identyfikatora, to możesz go odzyskać przez aplikację w podobny sposób jak wyżej lub przez mLinię (801 300 800). Konsultant sprawdzi Twoją tożsamość, zadając kilka pytań.

Odblokowanie dostępu do serwisu możliwe jest też pomoc w oddziale banku lub mLinię (potrzebny telekod i indentyfikator), ale trzeba mieć przy sobie dokument tożsamości.

Dane do logowania są tymczasowe. Najlepiej od razu je zmienić na nowe.

Jak odblokować dostęp do konta w ING Banku Śląskim?

Wystarczy wejść na stronę główną i przejść do zakładek Klienci indywidualni > Bankowość internetowa > Centrum Pomocy. Tam znajduje się opcja odblokowania dostępu lub zmiany hasła. Po wybraniu ukazuje się krótki formularz, w którym trzeba wpisać login (w umowie) oraz PESEL, numer dowodu osobistego, nr paszportu lub nr karty pobytu, a także nazwisko rodowe matki. Da to możliwość wygenerowania nowego hasła.

Dodano:
27 Lut 2020

Zaktualizowano:
28 Maj 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły