Jak przenieść konto do innego banku przez system Ognivo?

  • 14 Paź 2020
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
System Ognivo jest obsługiwany przez Krajową Izbę Rozliczeniową i służy do bezpiecznej i szybkiej komunikacji między bankami i innymi podmiotami takimi jak: ZUS, poczta, urzędy, izby cele i administracyjne, organy egzekucyjne czy komornicy sądowi. Pozwala m.in. na przeniesienie rachunku do innego banku, na co we wrześniu zdecydowało się ponad 2 tys. osób.
Jak przenieść konto do innego banku przez system Ognivo?

Jak działa system Ognivo?

Aby przenieść rachunek do innego banku, należy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Tą samą drogą można wnioskować o zamknięcie konta osobistego. System Ognivo pozwala na złożenie dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w ramach dotychczasowego rachunku. Formalnościami zajmuje się bank, z którym klient zacznie współpracę. Dodatkowo może on przekazać informację o wykonanej operacji do wskazanych przez klienta instytucji, tak by zmiana nie powodowała chaosu i wpływała na ewentualne opóźnienia w płatnościach. Proces zajmuje kilka dni, a posiadacz rachunku nie musi brać w tym udziału.

Jak podał KIR, w trzecim kwartale 2020 r. taką operację z wykorzystaniem systemu Ognivo przeprowadzono dla 6 716 klientów, z czego najwięcej, bo 2 000, we wrześniu. W tym okresie podobnych zleceń było więcej niż w pierwszym (5128 wniosków) i drugim kwartale (4 395 wniosków), ale mniej niż w 2019 r. (najwięcej w drugim kwartale – 15 850 wniosków, najmniej w pierwszym – 10 676 wniosków). W trzecim kwartale obecnego roku prawie wszyscy klienci zdecydowali się na przeniesienie salda. 682 osoby wystąpiły o przeniesienie zleceń stałych, a 459 na przeniesienie poleceń zapłaty na nowe konto.

Możliwości systemu Ognivo

System Ognivo składa się z modułów do określonych zadań. Przesyłanie informacji tą metodą jest znacznie szybsze niż w przypadku tradycyjnej metody z papierowymi dokumentami. Zmniejsza się też koszt prowadzenia takiej komunikacji między bankami komercyjnymi, spółdzielczymi, sądami, prokuraturą, komornikami i innymi podmiotami. Jest przy tym położony duży nacisk na bezpieczeństwo danych. Warto dodać, że sam KIR nie ma dostępu do informacji o klientach, których dotyczy zapytanie ani rachunkach, które do nich należą. Obsługuje natomiast platformę, umożliwiającą dostęp do kont własnych osobom fizycznym i członkom SKOK, kont osób zmarłych, do których prawo mają spadkobiercy lub gmina czy rachunków wskazanych przez sąd i inne uprawnione organy. KIR wspiera więc cyfryzację usług publicznych i procesów gospodarczych i wpływa na rozwój obrotu bezgotówkowego.

Dodano:
14 Paź 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły