Jak złożyć wniosek o bon turystyczny przez Pekao24?

  • 04 Sie 2020
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
Klienci Banku Pekao mają możliwość złożenia wniosku o bon turystyczny dzięki Profilowi Zaufanemu w Pekao24. Ta metoda weryfikacji przyda się także przy załatwianiu wielu innych spraw w E-Urzędzie np. przy składaniu wniosku o dowód osobisty czy o świadczenie 500+.
Jak złożyć wniosek o bon turystyczny przez Pekao24?

Czym jest bon turystyczny?

Polski Bon Turystyczny to świadczenie o wartości 500 zł, które mogą otrzymać rodzice dziecka do 18. roku życia. Przy dwójce dzieci jest to już 1000 zł. W przypadku niepełnosprawności z orzeczeniem przysługuje dodatkowe 500 zł. Nie ma znaczenia wysokość dochód w rodzinie.

Środki nie są wypłacane w gotówce, a bonu nie można sprzedać. Świadczenie powinno zostać wykorzystane w Polsce na usługi hotelarskie czy turystyczne w obiektach, które znajdują się w bazie Polskiej Organizacji Turystycznej, dostępnej na stronie https://www.pot.gov.pl/pl. Są to noclegi w hotelach, pensjonatach, gospodarstwach agroturystycznych, na koloniach, obozach harcerskich i sportowych.

Bon jest ważny do końca marca 2022 r. Świadczenie ma z jednej strony wspomóc rodziny, a z drugiej branżę turystycznej w wyjątkowo trudnym dla niej okresie. Pandemia przyczyniła się do drastycznego spadku przychodów w biurach podróży czy wszelkich obiektach noclegowych i rekreacyjnych. Rząd szacuje, że bon otrzyma prawie 2,4 mln rodzin, z czego 1,9 mln z dwójką dzieci lub więcej. Świadczenie może trafić do ponad 6 mln dzieci.

Jak złożyć wniosek będąc klientem Pekao?

Jeśli klient Pekao nie posiada Profilu Zaufanego, to powinien go najpierw założyć konto osobiste w Pekao24. W starym serwisie ta opcja dostępna jest w sekcji E-Urząd. Tam należy zapoznać się ze wszystkimi oświadczeniami i potwierdzić dane przez aplikację PeoPay lub kod SMS. Następnie klient wchodzi na Platformę Usług Elektronicznych ZUS, gdzie loguje się za pośrednictwem Profilu Zaufanego i wybiera zakładkę Bon Turystyczny. Ostatnim krokiem jest wypełnienie wniosku, wpisanie numeru telefonu, adresu e-mail oraz wysłanie. Bon w formie elektronicznej należy okazać podczas rezerwacji lub przy zakwaterowaniu.

W systemie PUE można zalogować się też przez kwalifikowany podpis elektroniczny, e-dowód lub bankowość elektroniczną w przypadku PKO BP, Inteligo, BOŚ Banku, Banku Millennium, Citi Handlowego i ING Banku Śląskiego. Profilu Zaufanego użyją klienci T-mobile Usług Bankowych,

PKO BP, Inteligo, Santander BP, Banku Pekao, mBanku, ING Banku Śląskiego, EnveloBanku,

Banku Millennium, Alior Banku i banków z Grupy BPS.

Dodano:
04 Sie 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły