MojeID dostępne już w 169 bankach spółdzielczych grupy BPS i 4 współpracujących

  • 28 Lip 2020
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
Usługa polega na potwierdzaniu tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. Można to wykorzystać np. przy zdalnym załatwianiu spraw urzędowych bądź przy wykupowaniu pakietów medycznych, ubezpieczeniowych czy telekomunikacyjnych. MojeID dostarczane jest przez KIR.
MojeID dostępne już w 169 bankach spółdzielczych grupy BPS i 4 współpracujących

MojeID – jak to działa?

MojeID jest zintegrowane z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, dzięki czemu pozwala na wiarygodne potwierdzenie tożsamości na koncie osobistym w wielu sytuacjach. Wystarczy mieć urządzenie z dostępem do sieci. Usługa jest bezpieczna – klient sam podejmuje decyzję, czy wyrazić zgodę na dany zakres i cel przekazywania informacji przy każdej operacji. Wymiana danych jest odpowiednio chroniona, co było weryfikowane przez KIR i niezależny audyt. Według dostawcy mojeID spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Zdaniem Macieja Waliszka, Dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa Banku BPS, mojeID przyczyni się do szybszego rozwoju cyfrowej gospodarki.

Już teraz konsumenci mogą m.in.:

  • składać wnioski do urzędów – o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu,
  • dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
  • potwierdzać wiek klienta np. przy zakupie alkoholu przez Internet czy przy udzielaniu dostępu do treści ograniczonych wiekowo,
  • uwiarygadniać dane do dostawy,
  • przedłużać umowy,
  • rejestrować się i autoryzować usługi i produkty medyczne,
  • kupować leki przez Internet,
  • kupować ubezpieczenie,
  • odnawiać polisę.

Pełna lista dla spraw urzędowych znajduje się na stronie https://obywatel.gov.pl/. Usługi realizowane są szybciej i wygodniej, bo bez wychodzenia z domu. Nie trzeba uiszczać żadnych opłat za samo korzystanie z mojegoID. Lista banków będzie stale się rozszerzać, podobnie jak lista dostawców i oferowanych usług.

Rozwój usług zdalnych w dobie pandemii

Motywacją dla koncentrowania uwagi na nowych funkcjach, które umożliwiają zdalną obsługę różnego rodzaju produktów, usług czy danych, była niewątpliwie pandemia i związane z nią ograniczenia bezpośredniego kontaktu. Banki wprowadziły np. możliwość zakładania konta osobistego czy ubiegania się o pożyczkę z weryfikacją przez selfie. Rozszerzają też otwartą bankowość, która pozwala na łączenie informacji o różnych rachunkach w jednym miejscu, inicjowanie płatności na drugim koncie czy szybsze potwierdzanie dochodów – tutaj pionierem w Polsce jest Bank Millennium. Rozwój rozwiązań zdalnych widać też w firmach e-commerce, gdzie coraz częściej dużą rolę w zakupach pełni dedykowana aplikacja z zapamiętanymi danymi lub platforma online.

Myślisz o dodatkowej gotówce? Sprawdź kredyt gotówkowy dla rolnika >>

Dodano:
28 Lip 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły