Pekao: zmiana sposobu potwierdzania transakcji kartą

  • 17 Wrz 2020
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
Zmiany dotyczą klientów indywidualnych, którzy nie posiadają dostępu do Pekao24 oraz dla osób posługujących się kartami biznesowymi. W ich przypadku transakcje internetowe będą wymagały wpisania dodatkowo e-PIN-u. Podobne rozwiązanie planuje wprowadzić Alior Bank.
Pekao: zmiana sposobu potwierdzania transakcji kartą

Na czym to polega?

Procedura płacenia na stronach internetowych z zabezpieczeniem 3-D Secure polega obecnie na potwierdzeniu jednorazowym kodem. Teraz trzeba będzie także wpisać e-PIN, który będzie przypisany na stałe do karty. W sumie przy internetowej transakcji trzeba podać:

  • dane karty (nr karty, datę ważności, kod CVC2/CVV2),
  • 4-cyfrowy poufny kod e-PIN,
  • kod autoryzacyjny wysłany na telefon w wiadomości SMS po weryfikacji numeru e-PIN.

Sposób płacenia za zakupy w sieci nie zmieni się dla klientów indywidualnych, którzy korzystają z Pekao24 oraz dla użytkowników Apple Pay. Potwierdzają oni transakcje za pomocą logowania do bankowości elektronicznej i wpisania kodu autoryzacyjnego z SMS-a lub mobilnej autoryzacji w PeoPay.

Płać Visą w Apple Pay: KLIK >>

Decyzja Pekao o wprowadzeniu silnego uwierzytelniania podczas transakcji elektronicznych jest związana ze znowelizowaną ustawą o usługach płatniczych, opartą na dyrektywie PSD2. Na razie taka autoryzacja wymagana jest na stronach internetowych, które mają zabezpieczenie 3-D Secure, ale docelowo ma dotyczyć wszystkich platform.

Skąd wziąć e-PIN w Pekao?

Jeśli karta została wydana do 14 sierpnia 2020 r. i w ciągu ostatniego roku została nią wykonana co najmniej jedna transakcja w sieci, e-PIN może być wysłany SMS-em na nr telefonu powiązany z kontem osobistym. W przypadku kart wydanych po 14 sierpnia, a także w sytuacji zagubienia lub nieotrzymania e-PIN-u do 9 października, należy skontaktować się z konsultantem pod nr 22 591 24 00. Po weryfikacji tożsamości wyśle on kod SMS-em. Z tymi czynnościami nie są związane żadne opłaty.

Na czym polega silne uwierzytelnianie?

Silne uwierzytelnianie to weryfikacja złożona z kilku niezależnych od siebie danych, które odnoszą się do:

  • wiedzy użytkownika (e-PIN, PIN),
  • posiadania czegoś przez użytkownika (kody SMS, które przychodzą na nr telefonu),
  • cech charakterystycznych użytkownika (dane biometryczne np. odcisk palca czy rysy twarzy).

Transakcja może więc wymagać zalogowania do aplikacji mobilnej poprzez PIN lub dane biometryczne oraz autoryzacji drugim PIN-em.

Sprawdź numer rachunku bankowego: Jaki to bank >>

e-PIN w Alior Banku

Alior Bank pracuje nad wdrożeniem silnego uwierzytelniania zgodnego z wymaganiami dyrektywy PSD2. Jak to ma wyglądać? W trakcie wyboru płatności klient może potwierdzić operację przez powiadomienia push w aplikacji Alior Mobile lub (dla tych, którzy jej nie posiadają) przez wpisanie kodu z SMS-a oraz e-PIN-u, który służyć ma wyłącznie transakcjom internetowym. Ustawienie lub zmiana e-PIN-u możliwa będzie przez infolinię.

Dodano:
17 Wrz 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły