Informujemy, że w związku z wejściem w życie RODO zmodyfikowaliśmy naszą politykę prywatności ×
Advertisement

Polacy nie wyobrażają sobie życia bez bankowości mobilnej

Fot. pexels.com

Jak wynika z badania „Finansowy barometr ING”, chociaż Polacy posiadają statystycznie mniej urządzeń mobilnych niż pozostali mieszkańcy Europy, znacznie chętniej korzystają z bankowości mobilnej. Po raz kolejny więc potwierdza się, że jesteśmy społeczeństwem nowoczesnym, które chętnie korzysta z zaawansowanych technologii. Za co najbardziej lubimy bankowość mobilną? Czy bylibyśmy w stanie z niej zrezygnować na rzecz tradycyjnej bankowości?

Wyobraź sobie, że wyruszasz w daleką podróż. Co ze sobą zabierzesz? Portfel z dużą ilością gotówki, mapę, a może telefon komórkowy? Odpowiedź wydaje się oczywista. Mając w kieszeni smartfona, możesz poinformować rodzinę, że dotarłeś na miejsce, sprawdzić, gdzie w okolicy znajduje się najbliższy hotel, a w dodatku za niego zapłacić. Dzięki bankowości mobilnej wykonasz wszystkie operacje finansowe bez względu na to, gdzie się aktualnie znajdujesz.

Do czego wykorzystujemy bankowość mobilną?

Według raportu ING aż 65 proc. użytkowników telefonów komórkowych w Polsce przynajmniej raz skorzystało z bankowości mobilnej. Dla porównania taką sama odpowiedź zadeklarowało 64 proc. mieszkańców Hiszpanii, po 57 proc. Brytyjczyków i Francuzów oraz 38 proc. Niemców. Jesteśmy tym samym w czołówce państw europejskich, aktywnie korzystających z bankowości mobilnej.

Jakie operacje bankowe wykonujemy najczęściej za pomocą telefonu? Zgodnie z przytaczanym badaniem dwie trzecie ankietowanych (65 proc.) korzysta z bankowej aplikacji mobilnej, aby sprawdzić stan konta lub historię transakcji. Co druga osoba (51 proc.) opłaca w ten sposób rachunki, natomiast 44 proc. wykonuje przelewy pomiędzy własnymi kontami. Aplikacja mobilna służy nam także do wysyłania pieniędzy krewnym i znajomym (34 proc. odpowiedzi), a także pozwala szybko znaleźć najbliższy bankomat lub oddział banku (26 proc.).

Nowoczesny jak Polak

Autorzy badania podkreślają, iż tak duży odsetek osób korzystających z bankowości mobilnej jest dowodem na to, że Polacy są społeczeństwem nowoczesnym, które chętnie wykorzystuje nowe technologie w życiu codziennym. Przyczyną tak dużego zainteresowania bankowością mobilną może być fakt, że jesteśmy, krajem, który stale wprowadza innowacyjne technologie bankowe, przez co stają się one dla nas coraz bardziej naturalne. Obecnie już nikogo nie dziwi, że za zakupy można zapłacić telefonem, a rachunki opłacić podczas jazdy tramwajem.

Wygoda na pierwszym miejscu

W trakcie badania ankietowanych zapytano również, dlaczego sięgają po bankowe aplikacje mobilne, Odpowiedzi nie powinny chyba nikogo zdziwić. Co druga osoba przyznała, że zarządzanie finansami za pomocą telefonu jest po prostu wygodne. Jednocześnie aż 54 proc. respondentów stwierdziło, że nie korzysta z bankowości mobilnej, ponieważ nie ma zaufania do oferowanych przez instytucje finansowe zabezpieczeń.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z bankowości mobilnej, czas najwyższy nadrobić zaległości. Przekonaj się, że zrobienie przelewu może trwać kilkanaście sekund, a brak portfela nie spowoduje, że zostaniesz w pracy bez obiadu.

Nie wiesz, które konto założyć? Sprawdź w naszej porównywarce