W Millennium zlecisz przelewy z kont w różnych bankach

  • 24 Kwi 2020
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
To możliwe dzięki opcji dodania kont do bankowości elektronicznej Millenet. Klient Banku Millennium może obsługiwać wiele rachunków w jednym miejscu. Rozwiązanie to opiera się na założeniach dyrektywy PSD2, która weszła w życie 14 września 2019 r.
W Millennium zlecisz przelewy z kont w różnych bankach

Obsługa kilku kont w jednym miejscu

Pod względem wdrażania podobnych rozwiązań Bank Millennium jest w Polsce pionierem. Już wcześniej proponował swoim klientom dodanie innych rachunków do Millenetu, podejrzenie stanu konta oraz historii transakcji. Teraz w systemie pojawiła się możliwość wykonywania przelewu z  innego rachunku – jak na razie z konta w PKO BP (tylko w PLN).

Na razie usługa została udostępniona pierwszej grupy klientów. Wkrótce będzie mógł z niej korzystać każdy, kto ma konto osobiste w Banku Millennium. Tymczasem współpraca rozszerza się o kolejne instytucje finansowe. Trwają też prace nad wprowadzeniem opcji dokonywania innego rodzaju transakcji oraz nad zapewnieniem podobnej funkcjonalności w aplikacji mobilnej.

Aby dokonać transakcji z konta innego banku, które zostało wcześniej dodane w ramach usługi Finanse 360°, należy wybrać opcję przelewu krajowego na odwrocie kafla. Pojawi się formularz z wymaganymi zgodami. Po zatwierdzeniu system przenosi do strony logowania banku, z którego zleca się przelew. Po pomyślnej autoryzacji transakcji następuje powrót do Millenetu, a płatności będą widniały w specjalnej zakładce.

Bank Millennium wprowadził zdalne podpisywanie umów – sprawdź z czego możesz skorzystać jako klient biznesowy >>

Co to jest dyrektywa PSD2?

PSD2 (ang. Payment Services Directive) to unijna dyrektywa, której regulacje zostały wprowadzone do polskiego prawa poprzez nowelizację ustawy o usługach płatniczych z 20 czerwca 2018 r. Dyrektywa w życie weszła ponad rok później – z dniem 14 września 2019 r. Ma ona trzy cele: stworzenie jednolitego rynku płatności w UE, zwiększenie bezpieczeństwa Twoich transakcji i finansów oraz możliwość korzystania z tzw. otwartej bankowości.

Dyrektywa wprowadziła też nową kategorię usługodawców – TPP (ang. Third Party Providers), którzy po wyrażeniu zgody przez klienta na uzyskanie dostępu do informacji o rachunku bankowym mają świadczyć dodatkowe usługi takie jak zlecenie realizacji płatności czy ułatwione sprawdzenie środków na koncie.

Wśród regulacji znajduje się też zapis o silnym uwierzytelnianiu dla określonych operacji. Chodzi o dwuetapowy proces weryfikacji np. poprzez autoryzację mobilną lub hasło SMS w szczególności,  gdy loguje się do konta, inicjuje transakcję czy przeprowadza czynność za pomocą kanału zdalnego, która może wiązać się z ryzykiem oszustwa płatniczego lub nadużycia. 

Oprócz tego zmniejszyła się odpowiedzialność klienta za nieautoryzowane transakcje płatnicze np. w wyniku zgubienia telefonu lub karty. Wcześniej granicą była suma 150 euro, a teraz jest to 50 euro. Warto pamiętać, że każdą transakcję, która została dokonana bez świadomości właściciela konta należy natychmiast zgłosić. Czas na odpowiedź na reklamację skróciła się z 30 do 15 dni roboczych.


działanie banków w czasie epidemii


Dodano:
24 Kwi 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły