Większe zainteresowanie produktami od lokalnych sprzedawców w czasie pandemii

  • 14 Lip 2020
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
Jak wynika z badania przeprowadzonego dla Mastercarda, siedmiu na dziesięciu konsumentów wybiera się na zakupy do lokalnych sklepów spożywczych, warzywnych czy mięsnych oraz do pobliskich piekarni, a 26 proc. badanych odkryło nowe sklepy i punkty usługowe w okolicy swojego miejsca zamieszkania.
Większe zainteresowanie produktami od lokalnych sprzedawców w czasie pandemii

Zyskały piekarnie i osiedlowe sklepy

W okresie pandemii największe ożywienie odnotowano w piekarniach oraz sklepach warzywno-owocowych i mięsnych. Siedmiu na dziesięciu badanych przyznało, że chce wspomóc lokalnych przedsiębiorców i świadomie korzysta z ich usług w czasie, w którym da się odczuć już skutki pandemii w gospodarce. 65% pytanych zamierza to robić także po zniesieniu restrykcji sanitarnych związanych z przebywaniem w miejscach publicznych oraz z podróżowaniem. Dwóch na trzech ankietowanych stara się poświęcać więcej uwagi potrzebującym, a u ponad połowy zwiększyło się poczucie wspólnoty. Dzieje się tak nie tylko w Polsce. Na całym kontynencie co trzeci badany odczuwa większą potrzebę kontaktu z sąsiadami, a co trzeci zaznajomił się z osobami prowadzącymi lokalne sklepy. W Polsce to ostatnie dotyczy co czwartego ankietowanego.

Przez dwa miesiące obowiązywały restrykcje, które ograniczały możliwość pójścia do galerii handlowej, restauracji czy pubu. Połowa pytanych Polaków przyznała, że stęskniła się za takimi usługami – to wyższy wynik niż ogólny w Europie. 40% chce częściej korzystać z lokalnych obiektów gastronomicznych, by pomóc im utrzymać się na rynku. Co piąty nie wahał się, by odwiedzić letni ogródek ulubionej restauracji jeszcze w czasie ograniczonego dostępu.

Po odmrożeniu gospodarki ożywienie zanotowano m.in. w salonach fryzjerskich. Ponad połowa pytanych woli profesjonalne usługi w tym zakresie od domowego strzyżenia. Bardziej zaskakujący jest natomiast powrót do zamawiania mleka pod swoje drzwi, na co zdecydowało się 11% badanych. Nie zamierzają oni rezygnować z tej wygody nawet po zniesieniu ograniczeń.

Sprawdź: Które branże najbardziej ucierpiały przez koronawirusa

W jakich lokalach przewidywane jest ożywienie po zniesieniu obostrzeń?

Ożywienie przewidywane jest m.in. w: piekarniach, sklepach warzywno-owocowych i mięsnych, sklepach z narzędziami i artykułami dla majsterkowiczów, zakładach fryzjerskich, kawiarniach, niesieciówkowych sklepach odzieżowych, restauracjach i pubach oraz w sklepach z upominkami, bo część osób planuje wakacyjny wypoczynek.

Według Bartosza Ciołkowskiego, dyrektora generalnego Mastercard Europe na Polskę, Czechy i Słowację, pandemia zmieniła niektóre nawyki zakupowe konsumentów. Z jednej strony szukają oni wygodniejszych rozwiązań – szczególnie takich, które polegają na samoobsłudze i które są szybkie czy w miarę możliwości zdalne. Z drugiej strony klienci odczuwają potrzebę wsparcia pobliskich sklepów i punktów usługowych, chcąc nie tylko przyczynić się do poprawy sytuacji gospodarczej w Polsce, ale i na poziomie lokalnej wspólnoty.

Mastercard uruchomił specjalną stronę internetową KiedyDoSklepu.pl, która ma pomóc wybrać najlepszą chwilę na odwiedzenie danej placówki. Są tam podane informacje o średnim natężeniu ruchu, zasadach bezpieczeństwa i aktualnych rządowych zaleceniach.

Przeczytaj o: Ożywieniu w sektorze kredytów gotówkowych i hipotecznych

Dodano:
14 Lip 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły