Elektromobilność wcale nie musi być kosztowna!

  • 29 Cze 2022 | 00:00
  • 8 min. czytania
  • Komentarze(1)
Zdaniem 84% Polaków przebadanych przez markę Volkswagen oraz InsightOut Lab samochody elektryczne są drogie. Jednak elektromobilność wcale nie musi taka być. Korzystając z finansowania JAK ABONAMENT, możemy nie tylko jeździć autem hybrydowym lub elektrycznym (płacąc niewielką miesięczną ratę), ale też co kilka lat wymieniać samochód na nowy.
Elektromobilność wcale nie musi być kosztowna!

Z tego artykułu dowiesz się:

Partnerem publikacji jest Volkswagen Financial Services.

Elektromobilność – od kilku lat to słowo jest odmieniane przez wszystkie przypadki. I nie ma w tym nic dziwnego, bo ofercie większości producentów aut można znaleźć zarówno samochody „zelektryfikowane” (czyli hybrydy typu mHEV, HEV czy PHEV), jak i w pełni elektryczne (BEV). Wyjątkiem nie są tu także marki Volkswagen Group, które proponują Klientom nowoczesne zeroemisyjne samochody z napędem elektrycznym (np. ŠKODA Enyaq iV, Volkswagen ID.3 i ID.4 czy Audi e-tron) oraz modele „zelektryfikowane”: hybrydy typu mHEV – z tym rodzajem napędu dostępne są SEAT Leon, ŠKODA Octavia i Volkswagen Golf, a także hybrydy typu PHEV – wśród aut z takim rodzajem napędu są m.in.: Audi A3 Sportsback, Audi Q3, CUPRA Formentor, SEAT Leon, ŠKODA Superb iV, Volkswagen Golf, Volkswagen Arteon, Volkswagen Passat, Volkswagen Tiguan czy Volkswagen Touareg Atmosphere.

Czym różnią się poszczególne rodzaje napędu?

Hybryda typu mHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle, czyli tzw. miękka hybryda lub mikrohybryda) jest napędzana silnikiem spalinowym oraz połączoną z nim bezpośrednio jednostką elektryczną, która najczęściej jest wykorzystywana jako rozrusznik i alternator. W hybrydzie mHEV energia elektryczna powstająca podczas hamowania jest wykorzystywana do wspierania silnika spalinowego (podczas ruszania lub przyspieszania) i do zasilania urządzeń pokładowych podczas postoju auta.

W przypadku hybrydy typu PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) napęd składa się z silnika spalinowego i silnika elektrycznego. Samochód z tym rodzajem napędu jest wyposażony w akumulator przechowujący energię elektryczną, powstającą podczas ładowania: z gniazdka 230 V lub z ładowarki przez silnik spalinowy lub odzyskiwaną podczas toczenia się i hamowania samochodu. Zapas energii zgromadzonej w akumulatorze pozwala na pokonanie dystansu kilkudziesięciu kilometrów.

Samochody elektryczne (BEV, czyli Battery Electric Vehicle) napędzane są silnikiem elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora ładowanego np. z tzw. wallboxa lub ładowarki. Część energii elektrycznej jest także odzyskiwana podczas toczenia się i hamowania samochodu. Maksymalny zasięg samochodu elektrycznego wynosi ok. 400 km.

Co Polacy myślą o elektromobilności?

Z badania przeprowadzonego przez markę Volkswagen i InsightOut Lab wynika, że zdaniem 61% respondentów samochody elektryczne są mniej awaryjne niż auta spalinowe. Co więcej, według 65% ankietowanych koszt utrzymania auta elektrycznego jest mniejszy niż w przypadku samochodu z silnikiem spalinowym, a 45% biorących udział w badaniu uważa także, że serwis „elektryka” jest tańszy niż auta z napędem spalinowym. Można to podsumować krótko: Polacy uważają, że samochody elektryczne są tańsze w utrzymaniu niż auta z napędem spalinowym.

Co ciekawe, 59% ankietowanych uważa, że w ciągu najbliższych 10 lat producenci samochodów elektrycznych tak dopracują technologię, że np. warunki pogodowe nie będą już miały wpływu na zasięg auta.

Czy elektromobilność oznacza wysokie koszty zakupu? Niekoniecznie

Co prawda Polacy uważają, że auta elektryczne są tańsze w utrzymaniu niż spalinowe, ale z drugiej strony aż 84% badanych twierdzi, że samochody elektryczne są drogie. Czy to prawda?

Z jednej strony trzeba przyznać im rację, bo za samochód elektryczny trzeba zapłacić co najmniej 150 – 160 tys. zł. Z drugiej jednak należy pamiętać, że pojęcie elektromobilności jest na tyle szerokie, że oprócz aut elektrycznych obejmuje także hybrydy typu PHEV. Umożliwiają one przejechanie w trybie „zeroemisyjnym” maksymalnie 80 km (taki zasięg ma np. Volkswagen Golf eHybrid), co w zupełności wystarcza nie tylko do codziennych przejazdów na trasie: dom – praca – dom. Cena hybrydy PHEV jest także niższa niż auta elektrycznego. Poza tym nie musimy płacić za samochód całej kwoty jednorazowo. Możemy skorzystać z nowoczesnego finansowania JAK ABONAMENT.

Finansowanie JAK ABONAMENT – co warto o nim wiedzieć?

Finansowanie JAK ABONAMENT to propozycja Volkswagen Financial Services adresowana do osób, które chcą kupić samochód z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Dzięki niemu możemy mieć nowoczesne, ekologiczne i ekonomiczne auto w zamian za niską miesięczną ratę.

Najważniejszymi zaletami finansowania JAK ABONAMENT są:

  • Parametry dostosowane do naszych potrzeb: możemy bowiem wybrać okres finansowania wynoszący 24, 36 lub 48 miesięcy i roczny limit kilometrów (10, 20, 30 lub 40 tys.).
  • Brak konieczności wnoszenia wkładu własnego. Jeżeli jednak chcemy obniżyć miesięczną ratę, możemy wpłacić 5, 10, 15, 20, 25 lub 30% własnych środków.
  • Niskie raty – ich wysokość zależy nie tylko od wybranego przez nas samochodu, ale też od okresu finansowania, zadeklarowanego rocznego limitu kilometrów i wielkości udziału własnego. Raty w tym finasowaniu są tak niskie, jakbyśmy płacili coś w rodzaju abonamentu za użytkowanie auta.
  • Trzy warianty zakończenia umowy: zwracamy samochód i wybieramy nowy model w ramach kolejnej umowy lub oddajemy auto i finansowanie dobiega końca lub też wykupujemy samochód i nadal nim jeździmy. Co ważne – decyzji o sposobie zakończenia umowy nie musimy podejmować od razu po jej podpisaniu, ale pod sam koniec.

Jeżeli dotychczas jeździliśmy samochodem z silnikiem spalinowym, nie musimy od razu „rzucać się na głęboką wodę” i kupować auta elektrycznego. Możemy zacząć od samochodu z napędem hybrydowym i jeżdżąc nim np. przez 3 lata przekonać się, czy elektromobilność jest rozwiązaniem właśnie dla nas. Jeśli przekonamy się do niej, po 3 latach możemy pójść o krok dalej i przesiąść się do auta elektrycznego lub – kiedy elektromobilność Ci się nie sprawdzi, wrócić do samochodu z napędem spalinowym.

Finansowanie JAK ABONAMENT – ile wynosi miesięczna rata?

Ile trzeba miesięcznie zapłacić za samochód hybrydowy? Jaka jest miesięczna rata w przypadku samochodu elektrycznego? Przykłady możemy znaleźć w poniższej tabeli. Raty trzyletniego kredytu z udziałem własnym wynoszącym 10% pokazane są dla rocznego przebiegu 20 tys. km i 30 tys. km. W raty kredytu wliczone jest ubezpieczenie komunikacyjne na 1 rok.

Miesięczna rata za hybrydę PHEV

Marka i model

Miesięczna rata kredytu

Cena samochodu

Skoda Octavia Ambition

1 672 zł (20 tys. km)
1 729 zł (30 tys. km) 1)

108 650 zł

Seat Leon FR

2 132 zł (20 tys. km)
2 203 zł (30 tys. km) 2)

134 900 zł

Volkswagen Golf Style

2 529 zł (20 tys. km)
2 609 zł (30 tys. km) 3)

152 990 zł

Volkswagen Tiguan Life

2 611zł (20 tys. km)
2 698 zł (30 tys. km) 4)

166 890 zł

Cupra Formentor

2 542 zł (20 tys. km)
2 634 zł (30 tys. km) 5)

174 000 zł

Miesięczna rata za samochód elektryczny

Skoda Enyaq iV 60

3 270 zł (20 tys. km)
3 366 zł (30 tys. km) 6)

184 400 zł

Skoda Enyaq iV 80

3 791 zł (20 tys. km)
3 903 zł (30 tys. km) 7)

213 800 zł

Volkswagen ID.3 Pro 8)

2 512  zł (20 tys. km)
2 590 zł (30 tys. km)

157 090 zł

Volkswagen ID.4 Pro Performance 8)

3 137 zł (20 tys. km)
3 236 zł (30 tys. km)

198 590 zł

1) Szacowana kwota ubezpieczenia komunikacyjnego na 1 rok wliczona w raty kredytu: 3 260 zł.
2) Szacowana kwota ubezpieczenia komunikacyjnego na 1 rok wliczona w raty kredytu: 4 317 zł.
3) Szacowana kwota ubezpieczenia komunikacyjnego na 1 rok wliczona w raty kredytu: 5 125 zł.
4) Szacowana kwota ubezpieczenia komunikacyjnego na 1 rok wliczona w raty kredytu: 4 756 zł.
5) Szacowana kwota ubezpieczenia komunikacyjnego na 1 rok wliczona w raty kredytu: 5 568 zł.
6) Szacowana kwota ubezpieczenia komunikacyjnego na 1 rok wliczona w raty kredytu: 5 716 zł.
7) Szacowana kwota ubezpieczenia komunikacyjnego na 1 rok wliczona w raty kredytu: 6 628 zł.
8) Lease&Care dla konsumentów.

W przypadku zakupu samochodu elektrycznego możemy także skorzystać z dopłat w ramach programu „Mój elektryk”. W przypadku osób fizycznych maksymalna cena pojazdu, do której przysługuje dotacja wynosi 225 tys. zł. Maksymalna kwota dotacji to 18 750 zł.

Nagłówek

Dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny:
- nie jest określona maksymalna cena samochodu,
- maksymalna kwota dotacji wynosi 27 500 zł.

Samochodu, na który przyznana została dotacja nie można sprzedać przez 24 miesiące od dnia zakupu.

Przy założeniu maksymalnej dotacji dla osoby fizycznej nieposiadającej Karty Dużej Rodziny, cena:

  • Skody Enyaq iV 60 będzie niższa o 10% i wyniesie 165 650 zł,
  • Skody Enyaq iV 80 będzie niższa o 9% i wyniesie 195 050 zł,
  • Volkswagena ID.3 Pro będzie niższa o 12% i wyniesie 138 340 zł,
  • Volkswagena ID.4 Pro Performance będzie niższa o 9% i wyniesie 179 840 zł.

Dotacja zostanie przekazana na konto Volkswagen Financial Services i będzie zaksięgowana jako wpłata wstępna.

Dzięki ofercie Volkswagen Financial Services możemy sfinansować nie tylko nowy lub używany samochód o napędzie spalinowym, ale także nowoczesne, ekonomiczne i ekologiczne auto hybrydowe czy elektryczne. Niezależnie od tego, czy z bogatej gamy modeli wybierzemy kompaktowego klasyka (takiego jak Volkswagen Golf), auto, ze „sportowym DNA” (Cupra Formentor) czy elektrycznego SUV-a (Skoda Enyaq iV czy Volkswagen ID.4), jego zakup można sfinansować dzięki rozwiązaniu JAK ABONAMENT.

Partnerem publikacji jest Volkswagen Financial Services.

Advertisement

Data publikacji:
29 Cze 2022

1 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

  • Jeżeli Ekspert 26 maja 2022
    elektromobilność nie musi być droga to zróbcie ją tańszą i po temacie. 3200 raty to płaci się za dom ale nie za mały samochodzik używany od czasu do czasu.
    Kazimierski Maciej Ekspert 02 czerwca 2022
    Jeśli ktoś planuje używać samochodu od czasu do czasu to raczej nie kupuje auta elektrycznego. Samochody elektryczne najlepiej sprawdzają się podczas codziennego użytkowania, zwłaszcza w mieście.

Podobne artykuły