Już jest! BLIK w aplikacji Nest Banku

  • 01 Wrz 2020 | 00:00
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
Funkcja pojawiła się na miesiąc przed deklarowanym terminem. Teraz klienci będą mogli płacić tą metodą online i stacjonarnie oraz wypłacać z bankomatów bez konieczności użycia karty płatniczej. Wystarczy telefon z aplikacją bankową.
Już jest! BLIK w aplikacji Nest Banku

Z tego artykułu dowiesz się:

BLIK – korzyści dla klientów

Klienci Nest Banku znajdą w swojej aplikacji mobilnej nową funkcję. Można ją wykorzystać przy zakupach w sieci. Wystarczy wybrać BLIK-a jako metodę płatności i wygenerować jednorazowy, ograniczony czasowo (do 2 min; po tym czasie można wygenerować nowy), sześciocyfrowy kod w aplikacji, a następnie przepisać go do rubryki w serwisie i potwierdzić na telefonie PIN-em, odciskiem palca czy FaceID. Czasem wystarczy tylko ostatnia czynność, bo portal zapamięta ostatnie konto bankowe. Dzięki temu nie trzeba wypełniać danych do przelewu ani informacji o karcie płatniczej. Taka metoda płatności nie pozbawia klienta prawa do zwrotu towaru. BLIK jest dostępny w polskim i częściowo zagranicznym e-commerce – przykładem może być Ali Express.

Kodami można płacić także w sklepach stacjonarnych. Wystarczy wygenerować ciąg cyfr w aplikacji mobilnej, przepisać go na terminalu płatniczym, a na koniec potwierdzić transakcję na telefonie. Nie trzeba brać ze sobą portfela na zakupy. To dotyczy również sytuacji, w których jednak potrzeba gotówki – BLIK pozwala na wypłaty bez użycia karty płatniczej z ponad 20 tys. bankomatów w kraju i nie wiąże się to z prowizją.

Metoda jest bezpieczna, bo:

  • dostęp do kodów wymaga wpisania PIN-u lub użycia biometrii,
  • ograniczają je ustawione przez użytkownika limity,
  • kody są unikalne i ograniczone czasowo,
  • transakcje powyżej 50 zł wymagają dodatkowego zatwierdzenia PIN-em,
  • transakcje w aplikacji mają podane kwoty i odbiorców.

Czym jest BLIK?

BLIK to system, za który odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Funkcja kodów udostępniona jest już w czternastu bankach i grupach bankowych. Korzysta z niej ponad 90 proc. klientów wszystkich polskich instytucji finansowych. Obecnie popularność tej metody jest większa niż tradycyjnych kart płatniczych. W pierwszym kwartale 2020 r. konsumenci dokonali BLIK-iem 57,5 mln transakcji w porównaniu do 34,7 mln kartą w trakcie zakupów online. Łącznie przez pierwsze trzy miesiące tego roku BLIK-iem zrealizowano ok. 78 mln transakcji, a przez 5 lat funkcjonowania systemu – ponad 430 mln.

Niektóre banki, które obsługują BLIK-a to:

  • PKO Bank Polski przez aplikację IKO,
  • Pekao SA przez aplikację PeoPay,
  • ING Bank Śląski przez aplikację Moje ING,
  • mBank przez aplikację mBank PL,
  • Bank Millennium przez aplikację Bank Millennium,
  • Santander Bank Polska przez aplikację Santander mobile,
  • Alior Bank przez aplikację Alior Mobile,
  • Getin Bank przez aplikację Getin Mobile,
  • BNP Paribas przez aplikację GOmobile,
  • Credit Agricole przez aplikację CA24.

Data publikacji:
01 Wrz 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły