Nowość w Banku Millennium: otwarcie konta za pomocą selfie

  • 24 Kwi 2020
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
W związku z utrudnionym przez epidemię koronawirusa dostępem do oddziałów Bank Millennium wprowadził nowy zdalny sposób na założenia konta osobistego. Wystarczy smartfon i dostęp do internetu. Bank zapewnia, że proces otwierania konta jest bezpieczny.
Nowość w Banku Millennium: otwarcie konta za pomocą selfie

Jak założyć konto za pomocą selfie?

Aby otworzyć konto osobiste w Banku Millennium, należy wejść na stronę główną, korzystając z przeglądarki mobilnej (nie przez aplikację), znaleźć polecenie „Załóż Konto” i wybrać opcję online. Po wypełnieniu podstawowych danych pojawi się komunikat o możliwości wykonania zdjęć w celu weryfikacji. Trzeba zrobić kilka selfie: w pozycji frontalnej, pochylonej i jednej z zamkniętymi oczami. Wymagane jest też wgranie zdjęcia awersu i rewersu dowodu osobistego do porównania rysów twarzy.

Na koniec pozostaje zaakceptować umowę poprzez wpisanie sześciocyfrowego kodu, który przychodzi SMS-em. Przez kilkanaście minut bank sprawdza wszystkie dane i wysyła komunikat o aktywacji rachunku. W wiadomości znajduje się Millekod, który przyda się do uruchomienia bankowości elektronicznej, a także instrukcja, jak zalogować się do serwisu transakcyjnego i jak aktywować aplikację.

Wygodnym rozwiązaniem jest stworzenie wirtualnego odpowiednika karty do konta jeszcze przed dostarczeniem fizycznej karty do klienta. Jest to możliwe w aplikacji mobilnej. Dzięki temu można płacić kartą tego samego dnia, w którym założyło się konto.

Zdalna bankowość

Wiele związanych z kontem czynności nie wymaga wizyt w oddziale. Wśród nich są m.in.: przelewy, płatności, zakładanie lokat czy spłacanie zobowiązań. Konto w banku pozwala też na łatwe założenie profilu zaufanego, który z kolei przydaje się do zdalnego załatwiania spraw w e-urzędzie. Serwis transakcyjny Millenet i aplikacja mobilna są dostępne przez całą dobę z wyjątkiem sporadycznych przerw technicznych. Które także zdarzają się w innych bankach.

Jeśli ktoś ma kłopot z obsługą konta, może wybrać opcję „Ekspert online”. Doradca dostanie wtedy dostęp do obrazu serwisu u klienta, ale bez możliwości ingerencji. Tym sposobem dojście do sedna problemu jest łatwiejsze, a pomoc szybsza.

Pekao – otwarcie rachunku PeoPay przez selfie

Podobne rozwiązanie wdrożył w lutym Bank Pekao. Tutaj otwarcie konta możliwe jest z poziomu aplikacji. Do weryfikacji tożsamości potrzebne są zdjęcia obu stron dowodu osobistego. Samo selfie robione jest jednak inaczej niż w Banku Millennium.

W Pekao należy zrobić trzy nagrania twarzy, w których robi się różne ruchy głową zgodnie z instrukcją w aplikacji. Najważniejsze są ujęcia z przodu oraz z prawego i lewego profilu. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to pojawi się zielony komunikat.

Po wgraniu zdjęć dowodu, uzupełnieniu wniosku podstawowymi informacjami i zaakceptowaniu warunków znów pojawi się informacja z akceptacją danych. Następnie aplikacja przeniesie klienta do umowy. Aby ją zaakceptować, należy wpisać kod z SMS-a i wybrać „Zawieram umowę”. Dalsze instrukcje ułatwią ustawienie hasła i PIN-u do PeoPay.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat opisany w artykule, porozmawiaj z naszym Ekspertem. Zadzwoń do nas na numer: 799 350 109.

działanie banków w czasie epidemii

Dodano:
06 Kwi 2020

Zaktualizowano:
24 Kwi 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły