Jak przenieść aplikację mobilną na nowy telefon?

  • 22 Mar 2021 | 00:00
  • 7 min. czytania
  • Komentarze(10)
Bankowa aplikacja mobilna to jedno z tych rozwiązań, które bardzo ułatwiają zarządzanie prywatnymi finansami. Jak trzeba postąpić, kiedy zmieniłeś telefon lub włożyłeś do niego nową kartę SIM? Sprawdziłem to!
Jak przenieść aplikację mobilną na nowy telefon?

Z tego artykułu dowiesz się:

Konto osobiste do podstawowy produkt bankowy. Jest pomocne w prowadzeniu rozliczeń związanych z domowym budżetem. Do historii przeszły już czasy, kiedy posiadacze takich rachunków zlecali np. przelewy w placówce banku (sam zresztą zauważyłem, że ostatni raz w oddziale byłem dawno temu). Znaczną większość spraw związanych z codziennym bankowaniem załatwia się teraz nie tylko przez bankowość internetową, ale także za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Obecnego smartfona używam już od ponad dwóch lat. Działa na tyle dobrze, że w najbliższym czasie nie planuję zamiany go na lepszy model. Wiem jednak, że prędzej czy później będę musiał podjąć taką decyzję, a wtedy czeka mnie instalowanie aplikacji, które znajdowały się na starym urządzeniu. Wśród nich będzie aplikacja mobilna banku. W jej przypadku nie wystarczy tylko ponowne zainstalowanie apki w telefonie. Konieczne jest też dodanie nowego smartfona do zaufanych urządzeń.

Sprawdziłem, co trzeba zrobić w dwóch sytuacjach:

  • kiedy instalujesz aplikację mobilną na nowym telefonie
  • oraz kiedy telefonu nie zmieniasz, ale wkładasz do niego nową kartę SIM (np. po zmianie operatora).

W obu przypadkach, o przysłanie informacji poprosiłem banki z największą liczbą klientów mobilnych (co najmniej raz w miesiącu logujących się do aplikacji mobilnej) i mobile only, czyli korzystających tylko z aplikacji mobilnej:

  • PKO BP,
  • mBank,
  • ING Bank Śląski,
  • Santander Bank Polska
  • i Bank Millennium.

Instalacja aplikacji na nowym telefonie

W każdym z banków procedura wygląda nieco inaczej. Zawsze jednak wymagana jest aktywacja aplikacji na nowym urządzeniu. Jak wygląda to w poszczególnych bankach? Dowiesz się tego z tabeli.

Bank

Co trzeba zrobić po zainstalowaniu aplikacji na nowym telefonie?

PKO BP

Kluczowy dla działania aplikacji mobilnej IKO jest numer telefonu i jeśli on się nie zmienia, to aplikacja powinna działać bez przeszkód na nowym smartfonie.
Przy zmianie telefonu na nowy należy na starym aparacie wyrejestrować IKO (dezaktywować na poziomie ustawień aplikacji IKO), przełożyć kartę SIM do nowego urządzenia, i na nim ponownie aktywować aplikację IKO.

mBank

Pobierz aplikację mobilną. Pamiętaj, żeby robić to tylko z autoryzowanych sklepów – App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei z usługami Google.
Podaj swój PESEL lub numer i serię paszportu, nazwisko panieńskie matki i przejdź dalej. Odsłuchaj wiadomość głosową, z 4 cyfrowym kodem. Wpisz go w aplikacji.  Wpisz PIN, którym logowałeś się do poprzedniej aplikacji. Nadaj nowy PIN, wpisz go ponownie. Gotowe, właśnie połączyłeś aplikację ze swoim kontem.
Aby w przyszłości robić to szybciej, dodaj urządzenie do zaufanych.

ING Bank Śląski

Po przeniesieniu lub ponownym pobraniu i instalacji aplikacji Moje ING na nowym telefonie, w trosce o zachowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa, konieczna jest jej ponowna aktywacja. Podczas aktywacji podajesz kilka danych tj. m.in. login i numer PESEL. Masz możliwość nadania nowego kodu lub podanie tego, którym logowałeś się wcześniej. Cały proces wymaga zatwierdzenia kodem SMS, który przesyłany jest na wskazany numer telefonu do autoryzacji. Po aktywowaniu aplikacji, telefon zostaje dodany do listy urządzeń zaufanych, a Ty możesz już korzystać z wszystkich funkcji Mojego ING. Dodatkowo, jeśli nie korzystasz już z poprzedniego telefonu, powinieneś usunąć go z listy urządzeń zaufanych.

Santander Bank Polska

Trzeba ponownie zarejestrować telefon. Wystarczy ściągnąć aplikację i zarejestrować telefon.
Zarejestrowanie telefonu: przy pierwszym logowaniu w aplikacji na danym urządzeniu, po wprowadzeniu NIK i hasła, zostaniesz poproszony o rejestrację urządzenia. Kliknij przycisk "Rozpocznij", żeby połączyć Twoje konto z aplikacją. Potwierdź poprawność danych i przejdź do kolejnego kroku. Aby potwierdzić dyspozycję, wprowadź SMSKod, który zostanie wysłany na Twój numer telefonu. Od tego czasu kolejne logowanie w aplikacji będzie wymagało tylko NIK i hasła.
Możesz mieć dodanych 5 zaufanych urządzeń mobilnych. Po rejestracji danego urządzenia i przypisaniu go do konkretnego NIK, może się na nim logować więcej niż jeden użytkownik.
Listą urządzeń mobilnych możesz dowolnie zarządzać: usuwać, blokować lub zmieniać nazwę, po zalogowaniu do  Santander internet wybierając: Ustawienia > Usługi > Twoje urządzenia mobilne.

Bank Millennium

W przypadku zmiany telefonu (urządzenia) musisz pobrać aplikację ze sklepu i zainstalować oraz aktywować ją na nowym urządzeniu.
Żeby aktywować aplikację powinieneś: wpisać swój MilleKod (znajdziesz go w umowie), wpisać H@sło Tymczasowe, utworzyć 8-cyfrowe H@sło1 do potwierdzania transakcji i zapamiętać je, wpisać wybrane liczby ze swojego numeru PESEL, wysłuchać prostego kodu (cyfra i słowo), który bank poda Ci przez telefon i wpisać go w aplikacji, utworzyć 4-cyfrowy PIN do logowania się do aplikacji.
Jeśli korzystałeś z Autoryzacji Mobilnej, musisz ją włączyć dla nowego urządzenia w ustawieniach aplikacji. Możesz to zrobić w ustawieniach aplikacji na nowym urządzeniu.

Różnice widać w sposobach autoryzacji aplikacji/zarejestrowania telefonu. Niezależnie jednak od ilości danych, które trzeba podać, cały proces nie powinien zająć więcej niż kilka, a maksymalnie kilkanaście minut.

Stary telefon, nowa karta SIM

W drugim z porównywanych przypadków – włożenia do starego telefonu nowej karty SIM – sposób postępowania jest zazwyczaj prostszy. Zazwyczaj trzeba tylko powiadomić bank o zmianie numeru telefonu, który wykorzystywany jest też np. do komunikacji z bankiem. Wyjątkiem jest PKO BP, który w przypadku włożenia, do używanego dotychczas telefonu, nowej karty SIM wymaga ponownej instalacji aplikacji mobilnej.

Sprawdź w tabeli, jak wygląda to w innych bankach.

Bank

Co trzeba zrobić jeżeli nie klient nie zmienił aparatu, tylko kartę SIM z numerem?

PKO BP

W przypadku zmiany numeru telefonu należy odinstalować aplikację IKO z telefonu i usunąć ją w bankowości internetowej iPKO/Inteligo. Następnie należy ponownie zainstalować aplikację IKO i przejść proces aktywacji w bankowości internetowej podając nowy numer telefonu.

mBank

Jeżeli zmieniłeś kartę SIM z numerem telefonu, powinieneś skontaktować się z mLinią lub pójść do placówki mBanku i tam zmienić numer telefonu do kontaktu z bankiem. Po zmianie numeru telefonu systemie mBanku konieczne będzie ponowne aktywowanie aplikacji mobilnej. 

ING Bank Śląski

Możesz zmienić numer telefonu do autoryzacji po zalogowaniu do Mojego ING (zarówno w wersji internetowej, jak i aplikacji mobilnej). Zmiana numeru wymaga zatwierdzenia kodem SMS, który będzie wysłany na poprzedni numer telefonu. Jeśli klient nie ma już dostępu do wcześniejszego numeru, konieczna będzie wizyta w oddziale banku, aby zmienić numer telefonu do autoryzacji.

Santander Bank Polska

Aplikacja jest powiązana z urządzeniem, a nie kartą SIM, wiec nic nie trzeba robić. Zmianę numeru telefonu trzeba jednak zgłosić w banku (przysyłane są na niego np. SMSKody)

Bank Millennium

W przypadku zmiany karty SIM, a tym samym numeru telefonu, należy zaktualizować numer telefonu w bankowym systemie (m.in. do otrzymywania autoryzacyjnych wiadomości SMS). Można to zrobić samodzielnie przy użyciu H@sła 2 wygenerowanego w bankomacie Banku Millennium (należy następnie zalogować się do bankowości internetowej Millenet) lub przez infolinię banku (opcja tylko dla klientów dzwoniących bezpośrednio z aplikacji mobilnej).
Jeśli natomiast klient utraci dostęp do urządzenia z silnie przypisanym numerem telefonu, konieczna jest wizyta w placówce banku.

Kiedy sprzedajesz telefon, na którym zainstalowana była aplikacja mobilna, upewnij się, że usunąłeś z urządzenia wszystkie dane (najlepiej jest przed sprzedażą zresetować go do ustawień fabrycznych – wtedy będziesz miał pewność, że wszystkie Twoje dane zostały usunięte).

Chcesz założyć nowe konto osobiste? Ranking, który znajdziesz na naszej stronie, pomoże Ci w wyborze oferty najlepszej dla Ciebie!

Aplikacja mobilna bardzo ułatwia codzienne bankowanie. Gdyby ktoś zapytał mnie, w jakim banku najlepiej założyć konto osobiste albo o najlepsze konto osobiste, to wśród parametrów, na jakie taka osoba powinna zwrócić uwagę, znalazłaby się z pewnością aplikacja mobilna. Nie wyobrażam sobie korzystania z usług banku, który takiego udogodnienia nie oferuje. Już wiele razy przekonałem się, jak wygodne jest korzystanie z niej (np. trzeba przelać pieniądze na numer telefonu czy kiedy musisz szybko zapłacić np. rachunek za prąd, a nie masz dostępu do komputera).

Data publikacji:
22 Mar 2021

10 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

  • Asia Ekspert 14 czerwca 2022
    Witam, zmieniłam telefon na nowy i próbuję aktywować aplikację mobilną Banku Millennium na nowym urządzeniu. Jednym z kroków aktywacji jest podanie usłyszanego kodu - mój problem polega na tym, że tego kodu nie słyszę. Próbowałam wszystkiego - od zmiany ustawień w samym telefonie, po wyjęcie i ponowne włożenie karty SIM (jak polecił rozkładający ręce na mój problem pracownik infolinii Banku). Wpisanie tego usłyszanego kodu to JEDYNA możliwość aktywacji aplikacji na nowym telefonie. Czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić? CHodzi o iPhone 13 pro max.
    Kazimierski Maciej Ekspert 15 czerwca 2022
    Asiu, być może pomoc uzyskasz w oddziale Banku Millennium.
    Filip Ekspert 07 września 2022
    Mam ten sam problem i dotąd, nie wiem, jak mam sobie z tym poradzić. Zmieniłem telefon an Samsunga i nie dochodzi do mnie połączenie telefoniczne od Banku z kodem, którego mam potwierdzić. Czy ktoś ma na to jakieś rozwiązanie?
    Kazimierski Maciej Ekspert 07 września 2022
    Filipie, marka czy model telefonu nie powinny mieć tu znaczenia. Sam też przenosiłem aplikacje mobilne na smartfona Samsung i nie miałem żadnych problemów z ich aktywacją. Kontaktowałeś się w tej sprawie z bankiem?
    Filip Ekspert 07 września 2022
    Macieju, tak dzwoniłem na infolinie i przekazałem problem, lecz zdaniem Banku mam sprawdzić w pierwszej kolejności ustawienia w telefonie i skontaktować się z sieciówka. Próbowałam wszystkiego-od zmiany ustawień w samym telefonie i kontaktowałem się z moja sieciówką, ale nic nie jest zablokowane i nie powinno być problemu. Chyba będę musiał bezpośrednio z jedna z placówek Banku Millennium porozmawiać. Nie wiem, czy Pani Asia to jakoś rozwiązała???
    Kazimierski Maciej Ekspert 09 września 2022
    Filipie, jeżeli ustawienia telefonu są poprawne, a infolinia banku nie była w stanie pomóc Ci zdalnie, to chyba nie pozostaje Ci nic innego, jak odwiedzenie jednej z placówek Banku Millennium. Pani Asia nie odzywała się już więcej. Być może udało się jej rozwiązać problem.
    Nata Ekspert 23 czerwca 2023
    To samo mam!!! I tez samsung((((
    Kazimierski Maciej Ekspert 26 czerwca 2023
    Dzień dobry, marka telefonu nie ma tutaj znaczenia. Sam używam telefonu Samsung i nie miałem problemów z przenoszeniem na niego bankowych aplikacji mobilnych.
  • taktonik Ekspert 16 kwietnia 2022
    Pominął Pan najbardziej interesujący problem :nowy aparat telefoniczny (Samsung_ i karta SIM, z wysłużonego już smartfona Motorola(bateria ? Jak przenieść aplikację iPKO ze starego aparatu na nowy, bez zakładania nowego konta?
    Kazimierski Maciej Ekspert 19 kwietnia 2022
    Dzień dobry, w przypadku aplikacji IKO przy zmianie smartfona na nowy należy na starym urzędzeniu wyrejestrować IKO, przełożyć kartę SIM do nowego telefonu, i na nim ponownie aktywować aplikację IKO.
  • MIchał Ekspert 04 kwietnia 2022
    Mój problem jest taki że nie mogę sie zalogować na konto ani na telefonie ani w przeglądarce mam nowy numer i chciał bym zmianić numer na mój aktualny bo starego nie posiadam tak samo nie posiadam starych telefonów a jak próbuje się zalogować to wyskakuje mi komunikat że (przekroczono limit urządzeń)
    Serafin Anna Ekspert 25 maja 2025
    Michał, najlepiej skontaktować się z bankiem.
  • Wnerwiony gosc Ekspert 13 marca 2022
    U mnie problem wygląda tak ze stary telefon został zniszczony a na nowym nie moge potwierdzić autoryzacji z starego bo został zniszczony wiec zostałem bez bankowosci w dupie
    Kazimierski Maciej Ekspert 14 marca 2022
    Próbowałeś się w tej sprawie kontaktować z bankiem, w którym masz konto osobiste?
  • Oliwia Ekspert 22 lutego 2022
    U mnie problem polega na tym, że mieszkam w Meksyku; mam konto meksykańskie, więc w większości używam go do pracy. Na konto polskie rodzina od czasu do czasu przesyła mi drobne a ja używam z umiarem. Kompletnie przegapiłam termin doładowania kredytu na mój telefon polski (gdyż go już nie używam), więc teraz jest nieaktywny. Mogę płacić wewnątrz limitów dziennych za drobnostki, aby trzymać konto aktywne, ale nie mogę dokonywać przelewów. Mam więc cichą nadzieję, że PKO pomoże mi wejść na konto. Albo przynajmniej pomogą mi dokonać pilnego przelewu do zaufanej osoby, aby się już o konto bankowe nie martwić.
    Kazimierski Maciej Ekspert 24 lutego 2022
    Oliwio, a masz możliwość pozyskania nowego polskiego numeru telefonu i ponownego aktywowania aplikacji IKO? Może to rozwiązałoby Twój problem.
  • Janusz Ekspert 06 stycznia 2022
    Witam, mam pytanie poniekąd dotyczące aplikacji Aliora, ale pewnie dotyczyć może każdej mobilnej aplikacji bankowej... Otóż mam telefon dual SIM z dwoma różnymi numerami tel. Mam już zainstalowaną apkę Aliora na jednej karcie (głównej). Teraz, chciałbym na drugim numerze zainstalować drugi raz appkę (ta miałaby służyć do obsługi przeze mnie konta mamy, która ma jedynie tradycyjny telefon). Czy da się rzeczywiście zainstalować apkkę tego samego banku dwa razy na tym samym urządzeniu, tj. na każdej z kart? Jeśli tak, to jak to zrobić? Pytanie moje dotyczy nie tylko Aliora ale również Millenium. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i wskazówki.
    Kazimierski Maciej Ekspert 12 stycznia 2022
    Januszu, zacznę od Alior Banku. Aplikacja nie jest instalowana na karcie SIM, tylko w pamięci urządzenia. Na urządzeniu każda aplikacja może być zainstalowana tylko raz. Jeśli chcesz mieć dostęp do rachunków swojej mamy, mama może udzielić Ci pełnomocnictwa (dotyczy ono jednak tylko rachunków depozytowych). Wówczas w swojej aplikacji będziesz mógł „przełączyć się” na widok mamy. Podobnie jest w przypadku Banku Millennium. Na jednym urządzeniu może być aktywna tylko jedna aplikacja mobilna. Konto mamy możesz obsługiwać za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej tylko wtedy, jeżeli masz odpowiednie pełnomocnictwo.
  • Hubert Ekspert 02 września 2021
    Zgubiłem ostatnio telefon i mam nowy gdzie zainstalowałem aplikację millenium. Zapomniałem mojego milekodu więc na stronie millenium wybrałem opcję, żeby odzyskać milekod. Wpisałem wszystkie dane, po czym napisało mi, żebym wszedł na aplikację millenium, lecz nie mam takiej możliwości, bo nie mam dostępu do telefonu, na którym miałem tę aplikację. Czy muszę konieczne iść bezpośrednio do banku?
    Kazimierski Maciej Ekspert 03 września 2021
    Hubercie, obawiam się, że w tym przypadku konieczna będzie wizyta w placówce Banku Millennium. Możesz też wcześniej skontaktować się z infolinią banku.
  • Rsc Ekspert 24 sierpnia 2021
    Tez nie moge aktywowac aplikacji Millenium na nowym tel
    Kazimierski Maciej Ekspert 25 sierpnia 2021
    Jeżeli nie możesz aktywować aplikacji na nowym telefonie, to nie pozostaje Ci nic innego, jak wizyta w placówce banku.
  • Aleksandra Ekspert 18 czerwca 2021
    Kupiłam nowy telefon, mam starą kartę sim , a aplikacja Banku Millennium nie chce się nadal aktywować. Wyskakuje błąd i mówią, żeby spróbować później, czy da sie to jakoś naprawić?
    Kazimierski Maciej Ekspert 25 czerwca 2021
    Aleksandro, jeżeli nadal masz problemy z aktywacją aplikacji Banku Millennium na nowym telefonie powinnaś skontaktować się bezpośrednio z bankiem (np. z jedną z placówek Banku Millennium).
  • Marek Ekspert 18 maja 2021
    Mi aplikacja sama odinstalowała się. Nie pamiętam pinu itp. Musiał bym jechać do banku i wszystko na nowo instalować. Ale jakim cudem sama się odinstalowała? Na konto prze internet nie mogę wejść bo wdrożyli teraz potrójne zabezpieczenia. Nie Polecam korzystania z mBanku. Same problemy z nimi są.
    Kazimierski Maciej Ekspert 19 maja 2021
    Marku, żeby zainstalować aplikację mobilną nie trzeba iść do banku. Wystarczy pobrać ją ze sklepu z aplikacjami, zainstalować, a następnie podać niezbędne dane i ją aktywować. Jeżeli nie pamiętasz starego PIN-u, to może pomoże Ci kontakt z mLinią. Jakie potrójne zabezpieczenia do bankowości internetowej masz na myśli?

Podobne artykuły