Co nowego w IKO?
W IKO poza możliwością zarejestrowania firmy oraz założeniem konta firmowego jest także wymiana karty kredytowej na inną (w ramach przyznanego limitu). Wygodnym rozwiązaniem jest udostępnienie podglądu kart we wniosku. W przypadku wyboru Przejrzystej Karty Kredytowej możesz zmienić grafikę. Kolejną nowością jest wprowadzenie „przyjaznego loginu”. Nie musisz już pamiętać ciągu cyfr, by się zalogować. W aplikacji IKO możesz ustawić wybrany przez siebie login, mający od 8 do 50 znaków – w tym co najmniej jedną literę. Znaki specjalne są dozwolone, ale polskie litery nie. Nie ustawiaj loginu, który brzmi tak jak hasło. Modyfikacji można dokonać w zakładce Ustawienia > Bezpieczeństwo i dostępy.
IKO to aplikacja bankowa dla biznesowych klientów PKO BP. Można ją pobrać z Google Play, Windows Store i App Store. Do tej pory ma ponad 4,8 mln użytkowników.
Zakładanie firmy przez IKO
Zarejestrować firmę w CEiDG i założyć konto firmowe PKO możesz w jednym prostym wniosku. Możesz to zrobić, jeśli jesteś pełnoletnim obywatelem Polski i tutaj mieszkasz, a oprócz tego nie zgłaszałeś jeszcze działalności gospodarczej, ale posiadasz konto indywidualne w PKO BP z dostępem do bankowości elektronicznej.
We wniosku musisz podać informacje takie jak:
- nazwa firmy,
- imię i nazwisko założyciela,
- czym zajmuje się firma – posłuż się kodami Polskiej Klasyfikacji Działalności (jednym głównym i dziewięcioma dodatkowymi),
- adres mailowy i nr telefonu firmy,
- adres firmy,
- forma prowadzenia księgowości i rozliczania podatku.
Siedziba powinna znajdować się w lokalu, który do Ciebie należy, jest przez Ciebie wynajęty, wydzierżawiony albo użyczony na podstawie pisemnej lub ustnej umowy. Skorzystaj z wyszukiwarki kodów PKD i zapoznaj się z przewodnikiem PKO po metodach rozliczania.
Jak założyć firmę i konto w IKO krok po kroku?
Po pierwsze trzeba mieć aplikację IKO. Tam, w lewym górnym rogu, znajduje się zakładka Profil, gdzie pojawi się polecenie otwarcia wniosku o konto. Masz do wyboru PKO Konto firmowe lub PKO Rachunek dla Biznesu. Zamów kartę płatniczą do konta i podaj podstawowe dane. Jeśli chcesz korzystać z debetu, to zaznacz taką możliwość. Zdecyduj też, gdzie mają trafiać wyciągi z konta – na skrzynkę mailową czy do serwisu internetowego. Zaakceptuj warunki i wyślij wniosek. Otrzymasz dokumenty do zaakceptowania. O udanej rejestracji firmy dowiesz się dzięki potwierdzeniu w wiadomości SMS i w mailu.
0 Komentarze