Nie bez powodu współczesne społeczeństwo określane jest mianem „informacyjnego”. To właśnie informacja jest dzisiaj najcenniejszym elementem, który ułatwia prowadzenie biznesu. Coraz większym problemem staje się jednak nadmiar danych, które firmy i banki muszą gromadzić. Co zatem mogą z nimi zrobić? Przeglądanie ich i analizowanie przez pracownika, a nawet grupę ludzi staje się powoli niemożliwe i zajmuje mnóstwo czasu. Dlatego warto zastanowić się, jak można obecnie szybciej podejmować trafne decyzje, oparte na danych.
Coraz więcej danych to wyzwanie dla współczesnych organizacji
Statystyki i dane rynkowe mówią o tym, że rozwijające się firmy i instytucje wytwarzają zwykle od 30 do 50% więcej danych z roku na rok. Więcej danych to coraz trudniejsza ich analiza. Pamiętajmy, że umiejętność wykorzystywania ich w dzisiejszych czasach nie powinna już należeć tylko do wyspecjalizowanych analityków. W związku z tym, że informacja jest obecnie największą wartością firm i banków, korzystać z niej powinni wszyscy pracownicy.
Jednak nieuporządkowany zbiór wartości i liczb nie jest wystarczający, by osiągnąć sukces. Dane trzeba umieć zbierać i odpowiednio nimi zarządzać. Dlatego instytucje z branży finansowej powinny inwestować w odpowiednie narzędzia, które im w tym pomogą.
Właściwa analiza danych pomaga podejmować trafne decyzje
Mnogość informacji powoduje, że czynnik ludzki nie jest już wystarczający. Na szczęście szybki rozwój technologii pozwala na to, że ludzi wspiera tzw. sztuczna inteligencja. Odpowiednie systemy są w tym dokładniejsze i przede wszystkim dużo szybsze.
Dzięki innowacyjnym usługom można również bardzo łatwo tworzyć wykresy, mapy, wskaźniki czy tabele i tym samym jeszcze lepiej wizualizować kluczowe informacje. W ten sposób użytkownicy są w stanie szybko obserwować niepokojące odchylenia i reagować na zmiany. A to pozwala w krótkim czasie podejmować ważne decyzje i nieustannie wyprzedzać konkurencję.
Business Intelligence to bardzo ważny obszar dla branży finansowej
Obszarem, który bardzo szybko się rozwija jest tzw. Business Intelligence, czyli przekształcanie danych w informację, a informacji w wiedzę, która pomaga tworzyć kluczowe analizy i strategie dla firmy. Wdrożenie rozwiązań z zakresu Business Intelligence jest dzisiaj konieczne, jeśli firmom czy instytucjom zależy na tym, aby się rozwijać i wykorzystać przewagi, jakie dają im posiadane przez nie informacje.
W branży innowacyjnych narzędzi do analityki danych i ich wizualizacji działa z powodzeniem coraz więcej firm. Jedną z nich Comarch, który w obszarze Business Intelligence posiada ponad 16-letnie doświadczenie.
Comarch Business Intelligence to rozwiązania, które umożliwiają użytkownikom, w tym właśnie bankom oraz innym instytucjom finansowym, wykorzystywać dane z różnych źródeł i analizować je w czasie rzeczywistym. Dzięki temu mogą szybko podejmować decyzje, które będą oparte na prawdziwych danych, a nie prognozach czy przypuszczeniach. Jednym z nich jest m.in. Comarch BI Point.
Czym jest Comarch BI Point i czy warto z niego korzystać?
Comarch BI Point to platforma do samodzielnej wizualizacji danych, którą cechuje przejrzysty interfejs i wygoda użytkowania. Aplikacja została tak zaprojektowana, że korzystanie z jej funkcjonalności jest bardzo intuicyjne. Właśnie dzięki łatwej obsłudze każdy bank, firma i zatrudniony w niej pracownik, nie posiadając zaawansowanych umiejętności informatycznych, może generować czytelne raporty.
Dlaczego warto korzystać z Comarch BI?
Oprócz szybkiej i dokładnej analizy danych, rozwiązanie przyczynia się do:
- zmniejszonej migracji klientów (analiza dlaczego, jak i kiedy klienci odchodzą),
- lepszej obsługi klienta przy mniejszym nakładzie pracy,
- oferowania klientom dodatkowego kanału komunikacji,
- ograniczenia ryzyka (przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy, wykrywanie oszustw, zapewnienie zgodności z przepisami),
- szybszego i dokładniejszego analizowania portfeli kredytowych,
- zautomatyzowania raportowania ad hoc z danymi w czasie rzeczywistym,
- analizy KPI,
- lepszego monitorowania wydajności pracowników oraz poszczególnych oddziałów,
- analizowania produktów pod kątem potencjalnego cross-sellingu.
Oprócz podstawowych korzyści z wnikliwej analizy danych, które przekładają się m.in. na zdobycie cennych informacji o klientach i dopasowania do nich oferty, jedną z ogólnych, ale bardzo ważnych zalet wykorzystania Comarch BI w banku czy firmie jest tworzenie tzw. kultury danych. Pracownik każdego szczebla od dyrektora, przez menadżera aż do specjalisty musi dbać o bezpieczeństwo danych i umiejętnie z nich korzystać. Zapewnienie dostępu do platformy, jaką proponuje m.in. Comarch, daje osobom z danej organizacji ważne narzędzie, które ułatwi prowadzenie całego biznesu.
Z technicznego punktu widzenia Comarch BI może być zintegrowany z dowolnym systemem Comarch, jak również systemami klienta, czyli banku lub firmy, która zdecyduje się skorzystać z usługi. Comarch proponuje produkty już gotowe do użycia, ale także pomaga wdrażać projekty niestandardowe, dopasowane do potrzeb danego biznesu. Pozwala to jeszcze lepiej wykorzystać potencjał posiadanych danych. Platforma analityczna Comarch działa w wielu wersjach językowych, zatem z łatwością może być wykorzystana również w środowisku międzynarodowym.
Technologia odgrywa bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach życia. Dlatego musimy zdawać sobie sprawę z tego, że wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, umożliwi analizę zróżnicowanych danych, a wykorzystanie algorytmów pozwala robić to szybciej i dokładniej. Dzięki temu można automatyzować procesy, oszczędzać koszty, czas i eliminować błędy ludzkie.
Wdrożenie monitoringu i zarządzania danymi nie powinno być jednorazowym projektem, a stałą praktyką banków i firm.
0 Komentarze