Statystyczny pożyczkobiorca w Polsce
Firma pożyczkowa Wonga zebrała dane na temat tego, kim są jej klienci. Okazuje się, że przeciętny pożyczkobiorca ma 34 lata, jest bezdzietnym singlem, a jego dochód wynosi 3,5 tys. zł. Z danych wynika, że w 2020 r. mężczyźni stanowili 54% klientów firmy. Wiadomo też, że wszyscy konsumenci mieli rachunek w banku oraz telefon komórkowy z dostępem do sieci. Coraz więcej osób wnioskuje o pożyczkę mobilnie. W ubiegłym roku tę ścieżkę chociaż raz wybrało 80% pożyczkobiorców. Jedna czwarta wnioskujących miała wyższe wykształcenie. Największa grupa była zatrudniona w sprzedaży detalicznej. W czołówce znalazły się też sektory usług, transportu, przemysłu oraz budownictwa.
Najczęściej o pożyczkę aplikowali mieszkańcy województwa mazowieckiego (14,1%), dolnośląskiego (9,3%), wielkopolskiego (9,2%), małopolskiego (7,4%) i pomorskiego (6,8%), a najrzadziej podlaskiego (2,3%), świętokrzyskiego (2,3%), opolskiego (2,8%) i lubuskiego (3,2%). Zdaniem Sylwii Drejer-Cichuckiej, członka zarządu Wonga w Polsce, osoby korzystające z oferty firmy są świadomymi konsumentami. Tym, którzy mają dobrą historię kredytową, Wonga proponuje warunki zbliżone do bankowych. Plusem jest na pewno brak wielu formalności i szybka decyzja – w ciągu średnio 5 minut. W ubiegłym roku klienci najchętniej wybierali pożyczki ratalne, które stanowią aż 92% liczby i 99% wartości finansowania. Pozostała część to pożyczki krótkoterminowe.
Może Cię zainteresować: Kredyt krótkoterminowy czy długoterminowy? >>
Co charakteryzuje Wongę?
Wonga działa od kwietnia 2013 r. i jest częścią Grupy KRUK. Firma zajmuje się pożyczkami internetowymi – jest liderem branży finansów online. Współpracuje z Biurem Informacji Kredytowej przy wymianie informacji na temat rzetelnych płatników. Wonga kieruje swoją ofertę do konsumentów dbających o płynność finansową i potrafiących zarządzać swoim budżetem. Obecnie promocyjna pożyczka wiąże się z RRSO 19,90%. Minimalna kwota pożyczki to 200 zł, a maksymalna 20 tys. zł. Czas spłaty zaczyna się od 30 dni, a kończy na 48 miesiącach. W przypadku pożyczki krótkoterminowej można liczyć na RRSO 0%.
Wonga stawia także na edukację finansową. W 2015 r. firma uruchomiła platformę Kapitalni.org, której celem jest przekazywanie wiedzy o zarządzaniu budżetem. Znajdują się tam informacje dotyczące odpowiedzialnego pożyczania, psychologii finansów, wychodzenia z długów, upadłości konsumenckiej, świadczeń rodzinnych, podatków, oszczędzania i innych. Są tam też gry, quizy, sondy, kalkulatory i porady ekspertów. Kapitalni.org to część Programu Korzyści Wonga, który premiuje klientów pogłębiających swoją wiedzę.
Ważne: Chwilówki znikają z rynku. Czy trzeba spłacić pożyczkę, gdy firma upadła? >>
0 Komentarze