Autoryzacja przez e-podpis
W ramach strategii „Więcej niż bank” Alior Bank wdraża nowe metody, mające ułatwić wykonywanie różnych operacji w sposób zdalny, co jest szczególnie potrzebne w czasie epidemii. Jednym z nich jest e-podpis, będący szybkim i bezpiecznym sposobem na autoryzację umów, zleceń czy wniosków.
Aby z niego skorzystać, należy podpisać umowę z bankiem. Klient dostaje wtedy dostęp do konta osobistego na platformie Autenti, gdzie może zainicjować proces. Na wskazany adres mailowy przychodzi dokument, a pod nr telefonu – kod SMS, który pozwoli na złożenie podpisu. Każdy etap jest nadzorowany przez bank. Autenti generuje kartę podpisów z kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną, znacznikami czasu i logami zdarzeń. E-podpis jest uzupełnieniem innych narzędzi do zdalnej obsługi m.in. do profilu zaufanego.
Zdaniem Marcina Jaszczuka, wiceprezesa odpowiadającego za obszar klienta indywidualnego, partnerstwa i inwestycji CVC, przewagą Alior Banku są kompetencje technologiczne z rozwiązaniami dostarczanymi przez fintechy. Oprócz e-podpisu przykładem może być FotoID, czyli autorska technologia weryfikacji tożsamości klienta. W drugim kwartale 2020 r. Alior Bank planuje prezentację nowych realizacji we współpracy ze startupami technologicznymi. Jedną z nich jest nowego procesu zakładania konta w pełni zdalnie.
Wiele spraw urzędowych możesz załatwić przez Profil Zaufany. Zobacz, jak go założyć >>
Możliwości e-podpisu Autenti
Alior Bank, BNP Paribas i PKO BP zainwestowały w polską firmę Autenti w 2019 r., czyli pięć lat od jej rynkowego debiutu. Od tej pory banki wykorzystują możliwości, jakie daje zdalna autoryzacja, by przyśpieszyć wiele procesów i obniżyć koszty.
Dokumenty i umowy podpisywane przez Autenti mają moc prawną na terenie całej Unii Europejskiej. Do obsługi wystarczy dostęp do sieci i urządzenie typu smartfon, tablet, laptop czy komputer stacjonarny.
E-podpis spełnia wymogi Kodeksu Cywilnego i rozporządzenia eIDAS. Autoryzowane w taki sposób dokumenty mają wartość dowodową (można je przedstawiać w sprawach sądowych) i bezpieczne – nikt nie może zmienić treści dokumentów poza właścicielem e-podpisu. Dane są szyfrowane 256-bitowym kluczem i archiwizowane na wybranym nośniku.
E-podpis można składać m.in. w umowach z kontrahentami, wszelkiego rodzaju kontraktach, kosztorysach, briefach, fakturach, ofertach przetargowych, rachunkach, protokołach odbioru, prognozach finansowych, bilansach, kartach ewidencji, wnioskach czy ankietach.
0 Komentarze