Na czym polega finansowanie wierzytelności?
Nowa usługa została przygotowana głównie z myślą o firmach współpracujących z dużymi podmiotami np. sieciami handlowymi, międzynarodowymi koncernami czy też spółkami córkami zagranicznych przedsiębiorstw. Umowy pomiędzy klientami Millennium a nimi często zawierają zapisy o zakazie cesji, a więc uniemożliwiają sprzedaż wierzytelności. Nie są więc dostępne standardowe usługi faktoringu. Teraz klienci mogą jednak skorzystać z opcji finansowania wierzytelności.
Przydatnym to tego narzędziem jest system WEB Faktor, który służy rozliczeniom online. Platforma pozwala na: wprowadzanie faktur (ręcznie lub przez import z pliku), wygodną komunikację z bankiem i możliwość szybkiej wymiany danych, dostęp do wniosków czy tworzenie raportów. Nie trzeba przy tym pobierać żadnego oprogramowania. System pomaga w zarządzaniu umową z kontrahentem. Klient ma podgląd do: danych umowy, zaangażowania i limitów przyznanych poszczególnym kontrahentom oraz szczegółów ich wykorzystania, wszystkich wierzytelności finansowanych i niefinansowanych, informacji o otrzymanych przelewach czy rozliczeń z bankiem w wybranym zakresie czasowym.
Bank podejmuje decyzję kredytową odnośnie przyznania limitu finansowania, a także ustanowienia zastawu rejestrowego i finansowego na rachunku klienta oraz umożliwienia dostępu do systemu WEB Faktor. Jeśli jest ona pozytywna, to obie strony zawierają umowę. Następnie klient wysyła bankowi fakturę z maksymalnym terminem płatności 90 dni. Od Millennium otrzyma do 100% jej wartości.
Sprawdź nasz ranking kredytów gotówkowych i wybierz dla siebie ofertę >>
Jak rozpocząć współpracę z Bankiem Millennium?
Najlepiej skontaktować się z doradcą bankowym np. korzystając z formularza w serwisie internetowym. Ten zadzwoni i umówi nas na spotkanie, na którym przedstawi wszelkie szczegóły na temat dostępnej oferty i wymaganych dokumentów. Bank może zażyczyć sobie:
- dokumentów wskazujących osoby uprawnione do składania oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych;
- dokumentów założycielskich określających status prawny firmy;
- zaświadczenia o numerze identyfikacji podatkowej NIP;
- zawiadomienia o nadaniu numeru statystycznego REGON;
- dokumentów finansowych firmy.
- dokumentów handlowych dotyczących współpracy z danymi kontrahentami.
0 Komentarze