Na czym polega Santander Open?
Santander Open to usługa otwartej bankowości, która umożliwia operacje na swoich kontach osobistych w innych bankach. Można z niej skorzystać zarówno w serwisie internetowym, jak i w aplikacji. Obecnie Santander współpracuje przy tym z sześcioma bankami: PKO BP, Pekao S.A., Alior Bankiem, ING Bankiem Śląskim, Bankiem Millennium oraz T-mobile Usługami Bankowymi. Oznacza to, że posiadając konto w jednym lub kilku z nich, można sprawdzić stan konta (Account Information Service) oraz zainicjować przelew (Payment Initiation Service) w ramach platformy Santander Open. Rozwiązanie przyda się osobom, które korzystają z różnych rachunków osobistych, a także rodzinom, bo pozwoli łatwiej kontrolować budżet.
Jak zainicjować płatność w Santander Open krok po kroku
Aby wykonać tę operację, trzeba mieć dostęp do bankowości elektronicznej. W Santander Open należy jednorazowo wybrać opcję „Dodaj konta z innych banków” i wybrać z listy odpowiedni rachunek lub rachunki. Następnie trzeba zaakceptować warunki regulaminu oraz wyrazić niezbędne zgody, które są ważne przez 90 dni. Po tym terminie klient je odnawia. Na koniec wystarczy zalogować się do banku, który został dodany do Santander Open i potwierdzić agregację.
Wszystkie dodane konta znajdą się w zakładce „Twoje produkty” w Santander Internet i Santander mobile. Inicjacja przelewu jest więc możliwa w dowolnym miejscu i czasie. Wystarczy wybrać rachunek, z którego ma pochodzić przelew, uzupełnić dane (nazwa odbiorcy, nr konta, tytuł i kwotę) lub wybrać odbiorcę zdefiniowanego i wysłać. Wtedy nastąpi przekierowanie na stronę drugiego banku. Tam pozostaje jedynie zaakceptować transakcję. Po tej czynności klient zostanie ponownie przeniesiony do platformy Santander BP. Czas realizacji jest porównywalny do zwykłego przelewu bezpośrednio z banku, z którego są środki. Santander na żadnym etapie nie jest odbiorcą pieniędzy klienta. Cały proces jest bezpieczny i zgodny z unijną dyrektywą PSD2.
Sprawdź ofertę kredytów gotówkowych w Santander Bank Polska >>
Dyrektywa została wprowadzona do polskiej rzeczywistości za sprawą nowelizacji prawa bankowego. Zakłada ona nie tylko płynniejsze operacje finansowe: sprawdzanie konta w innym banku, inicjowanie przelewu czy sprawdzenie dostępności określonej kwoty na rachunku (Confirmation of the Availability of Funds), ale także zwiększenie bezpieczeństwa poprzez silne uwierzytelnienie, ochronę środków przy nieautoryzowanych transakcjach już od 50 euro czy też szybsze reklamacje.
WAŻNE: Wyższe opłaty dla klientów Santander >>
0 Komentarze