Nowość w Citi Handlowym: automatyczne rozliczanie płatności w walutach obcych

  • 03 Cze 2020 | 00:00
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
Posiadacze kart debetowych w Citi Handlowym mogą teraz skorzystać z usługi Citibank Global Wallet. Pozwala ona na dokonywanie transakcji w walutach obcych bez kosztów przewalutowania. System sam rozpoznaje, czy jest dolar, euro czy funt i pobiera środki z odpowiedniego konta.
Nowość w Citi Handlowym: automatyczne rozliczanie płatności w walutach obcych

Z tego artykułu dowiesz się:

Co to jest Citibank Global Wallet?

Citibank Global Wallet to serwis dla klientów indywidualnych, udostępniający możliwość kupna walut za granicą lub za pośrednictwem sieci oraz wypłaty gotówki z bankomatów bez kosztów przewalutowania. System wybiera subkonto walutowe i rozlicza transakcję. Dostępne waluty to: złoty, dolar amerykański, euro i funt brytyjski. Usługa skierowana jest do posiadaczy kart debetowych Citicard, bo to za jej pośrednictwem będą dokonywane transakcje. Klient nie otrzymuje drugiej dla innej waluty.

Aby skorzystać z wygód, jakie daje Citibank Global Wallet, wystarczy jednorazowo aktywować usługę w aplikacji Citi Mobile. Gdyby na koncie osobistym nie było środków, to płatność dokonałaby się z wcześniej wybranego przez klienta rachunku domyślnego, który da się w każdej chwili zmienić. Jeśli i tu nie wystarczyłoby pieniędzy, to transakcja zostałaby odrzucona. Konta walutowe można otworzyć zdalnie w Citibank Online. Jeśli klient kupi za pomocą karty coś w walucie innej niż PLN, USD, EUR czy GBP, to środki zostaną rozliczone z konta domyślnego z opłatą za przewalutowanie. Chcąc zasilić subkonto walutowe, należy dokonać przelewu z innego rachunku w Citi Handlowym. Są one natychmiastowe. Najłatwiej to zrobić przez serwis transakcyjny lub aplikację mobilną.

Podsumowując, Citibank Global Wallet przyda się osobom często podróżującym lub robiącym zakupy za granicą (także przez sieć). Wystarczy, że mają konto osobiste (także konto wspólne) w Citi Handlowym, jedno lub więcej subkont walutowych, jedną (naklejka liczy się jako jedna, więc przy dwóch nie da się już aktywować usługi) aktywną kartę debetową do konta oraz dostęp do aplikacji Citi Mobile. Zaletą tej usługi są oszczędności i komfort.

Masz konto w Citi Handlowym? Płać przez Apple Pay >>

Citi Bank Global Wallet - o czym pamiętać?

Warto sprawdzić, czy ma się aktywną usługę DCC, czyli automatyczne przeliczenie waluty transakcji na walutę kraju, z którego pochodzi karta, a więc na PLN. Może się to wiązać z niechcianymi kosztami w trakcie podróży za granicę, przy zakupach w Internecie czy też w wypadku wypłat z bankomatów. Wyłączenie opcji DCC pozwoli na uniknięcie opłat. Oprócz tego trzeba wziąć pod uwagę ewentualne prowizje w zagranicznych bankomatach.

Transakcje internetowe wymagają osobnej aktywacji. Związane są też z oddzielnymi limitami kwotowymi. Ustawienia sprawdzić lub zmienić można w menu Usługi i Profil, a po wejściu w Zarządzaniu kartami. Tam należy wybrać kartę, która ma obsługiwać płatności w sieci.  Citibank Global Wallet wymaga posiadania nie więcej niż jednej karty debetowej – do liczby wliczają się też naklejki. W przypadku przekroczenia tego limitu, trzeba dezaktywować nadwyżkę i dopiero wtedy uruchomić usługę.

Zobacz: Jak założyć konto osobiste w 10 minut! >>

Data publikacji:
03 Cze 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły