Inicjowanie przelewu w Santander mobile
Użytkownicy aplikacji Santander mobile mają możliwość inicjowania przelewów na kontach osobistych w: Alior Banku, Banku Millennium, BNP Paribas, ING Banku Śląskim, mBanku, PKO BP i Pekao S.A. Taka funkcja od ubiegłego roku jest dostępna także w Santander internet. Przed inicjacją płatności należy dodać wybrane rachunki w bankowości elektronicznej. Nie ma limitu dla ich liczby – da się dodać kilka za jednym razem. Klienci internetowi i mobilni mogą sprawdzić stan innych swoich kont (usługa AIS – ang. Account Information Services) oraz wykonać przelewy (usługa PIS – ang. Payment Initiation Service) krajowe Elixir bez logowania do drugiego systemu. Santander open jest usługą bezpłatną. Ewentualne koszty mogą wiązać się jedynie z wyborem płatnych przelewów w banku prowadzącym rachunek. Realizacja płatności odbywa się zgodnie z jego sesjami.
Jak dodać rachunek w aplikacji mobilnej? Po zalogowaniu należy:
wybrać opcję „Dodaj” nad listą kont na pulpicie;
- wybrać polecenie „Dodaj konta z innych banków”;
- wskazać bank, w którym znajduje się rachunek;
- zapoznać się z regulaminem i go zaakceptować;
- wyrazić wymagane zgody;
- zalogować się do banku, którego konto ma być dodane w Santander open;
- potwierdzić agregację.
Po tej operacji klient zobaczy dodane konto na pulpicie w aplikacji oraz w serwisie internetowym. Jak zainicjować przelew? Wystarczy wybrać opcję „Przelewy” w menu bocznym, a następnie „Złotowy z rachunku w innym banku”. Kolejnym krokiem jest wskazanie rachunku, wprowadzenie danych, wysłanie przelewu oraz zaakceptowanie transakcji.
Korzyści z Santander open
Santander open działa dzięki wprowadzeniu założeń unijnej dyrektywy PSD2 do polskiego porządku prawnego. Otwarta bankowość pozwala na bardziej swobodne korzystanie z narzędzi do zarządzania finansami przy jednoczesnym dużym nacisku na bezpieczeństwo danych. Funkcje dostępne w jej ramach umożliwiają szybkie i wygodne operacje: sprawdzanie salda, podglądanie historii, inicjowanie przelewu czy wysyłanie historii transakcji do innego banku w procesie wnioskowania o finansowanie. Bank, który oferuje otwartą bankowość, nie zarządza środkami na innym koncie ani nie przechowuje danych logowania do drugiego rachunku bez zgody użytkownika. W Santander BP usługa przeznaczona jest dla klientów indywidualnych i klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
Piotr Hibner, dyrektor Santander Digital, przyznał że pandemia zmieniła nawyki klientów i skłoniła ich do wyboru opcji samoobsługowych. Liczba klientów cyfrowych banku wzrosła w 2020 r. do 2,4 mln, a mobilnych do 1,7 mln (o 18%). Stąd też wynika szybki rozwój funkcji zdalnych.
0 Komentarze