Z tego artykułu dowiesz się:
- czym jest Telekonto,
- jakie operacje można wykonać za pomocą Telekonta,
- jak zamówić hasło do Telekonta w bankowości elektronicznej.
Czym jest Telekonto?
Telekonto to obsługa konta osobistego przez telefon lub przez Skype'a. Operacje mogą być wykonywane automatycznie dzięki systemowi IVR bądź z pomocą konsultanta. Dzięki usłudze klient przez całą dobę przez siedem dni w tygodniu sprawdzi stan konta i historię operacji, zleci przelew do zaufanego odbiorcy, sprawdzi aktywne lokaty oraz zmieni lub odblokuje hasło do bankowości internetowej.
W godzinach pracy infolinii wraz z konsultantem da się dodatkowo zrealizować dowolny przelew, założyć lokatę, zmienić limity płatności, doładować telefon, uzyskać informację o zadłużeniu z tytułu kredytu, aktywować lub zastrzec kartę czy otrzymać informację o produktach w ofercie banku. Wcześniej jednak pracownik zapyta o hasło. Taka funkcjonalność przydaje się osobom, które wolą obsługę telefoniczną od elektronicznej lub które z różnych przyczyn nie mają możliwości skorzystania z kanału internetowego czy mobilnego.
Jak zamówić hasło do Telekonta?
Hasło do Telekonta można zamówić na dwa sposoby. Nowością jest wprowadzenie takiej opcji w ustawieniach w serwisie Pocztowy24. Po zarejestrowaniu wniosku hasło zostanie przesłane przez SMS-a lub wysłane na adres korespondencyjny w zabezpieczonej kopercie – zgodnie z preferencją klienta. Hasło jest jednorazowe, a bank będzie wymagał jego zmiany. Wystarczy, że przy pierwszym logowaniu do Telekonta wprowadzi się swój NIK i trzy cyfry hasła, a następnie poda nową kombinację. Trzeba wpisać ją dwukrotnie. Operacja musi być autoryzowana przez kod otrzymany w SMS-ie. Nowe hasło posłuży do kontaktu z infolinią. Drugim sposobem jest połączenie z numerem 801 100 500 lub (52) 34 99 499 i postępowanie zgodnie z instrukcją.
Sprawdź, jaki to bank po numerze konta!
Warto też wiedzieć, że poszczególne czynności będą związane z koniecznością dodatkowej autoryzacji kodem z SMS-a. Jest to wymagane przy:
- zmianie hasła do Telekonta,
- zmianie lub odblokowywaniu hasła do bankowości internetowej,
- wysłaniu nowego hasła do bankowości internetowej przez SMS-a,
- uzyskiwaniu dostępu do informacji (np. numeru rachunku bankowego czy salda),
- zlecaniu przelewu krajowego (nie dotyczy odbiorców zaufanych).
0 Komentarze