Jak umówić się na wideorozmowę?
Do przeprowadzenia wideorozmowy potrzebny jest komputer lub smartfon. Ważne, by działała kamera, głośnik i mikrofon. Rozmowa na komputerze odbędzie się przez przeglądarkę – bank zaleca Google Chrome. Na telefonie wymagana jest natomiast aplikacja Google Meet. Najpierw należy wypełnić krótki formularz rejestracyjny na stronie banku. Na wpisany wcześniej adres mailowy klient otrzymuje link do testu połączenia wraz z instrukcjami, a na 3 min przed zaplanowaną wideorozmową dostaje SMS-a oraz maila z linkiem i prośbą do dołączenia. Każda taka rozmowa jest nagrywana.
Sam formularz kontaktowy działa całodobowo. Doradcy są natomiast dostępni w dni robocze w godz. 9-17. Mogą udzielić informacji w sprawie oferty i wsparcia w wyborze produktu. W razie potrzeby pomogą wypełnić wniosek o limit odnawialny, pożyczkę gotówkową, karty kredytowe czy ubezpieczenie komunikacyjne. Firmom służą natomiast radą przy pożyczkach firmowych i w kredycie w rachunku bieżącym.
Czas oczekiwania na maila z linkiem do wideorozmowy zależy od liczby osób w kolejce do rozmowy. Dane są bezpieczne: formularz chroni protokół HTTPS i oficjalny certyfikat SSL PKO BP, a wideorozmowę oficjalny certyfikat SSL Google Meet. Warto zwrócić uwagę na treść otrzymywanych powiadomień – w SMS-ach nadawcą będzie PKOBP, a linki w mailu są prezentowane w całości, nie skrótami (https://doradcaonline.pkobp.pl/..., https://meet.google.com/...). Jeśli jest inaczej, to pojawia się ryzyko, że nadawcą jest oszust.
Firmy przeprowadzają wideorozmowy od maja
Taka usługa jest już znana firmom, które mają konto w PKO BP. Wideorozmowa została udostępniona w maju bieżącego roku i pozwala na zdalne wsparcie doradców w wyborze rozwiązań, które usprawnią działalność klienta. Jest szczególnie popularna ze względu na kolejne odsłony Tarczy antykryzysowej, w której banki mają swój udział (np. dopłaty do odsetek nowych i bieżących kredytów odnawialnych, gwarancje de minimis).
Połączenie z doradcą przez wideorozmowę wygląda tak jak w przypadku klienta indywidualnego. W bankowości internetowej (iPKO) i mobilnej (IKO) pojawia się coraz więcej funkcji, pozwalających na zdalne operacje w ramach konta. Te procesy znacznie przyśpieszyła pandemia i rosnące zapotrzebowanie na obsługę bezkontaktową.
0 Komentarze