Jesteś klientem PKO BP? Bank ostrzega: uwaga na fałszywe wiadomości!

  • 10 Gru 2024 | 10:56
  • 1 min. czytania
  • Komentarze(0)
Cyberprzestępcy przygotowali kolejny atak hakerski na klientów PKO BP. Tym razem chodzi o fałszywe wiadomości e-mail, które coraz częściej pojawiają się w skrzynkach odbiorczych klientów. Masz konto w tym banku? Zobacz, na jakie maile musisz uważać!
Jesteś klientem PKO BP? Bank ostrzega: uwaga na fałszywe wiadomości!

Z tego artykułu dowiesz się:

Hakerzy cyklicznie próbują wyłudzić od klientów banków dane do logowania po to, aby przejąć ich dostęp do konta bankowego i ukraść pieniądze.

Tym razem uwzięli się na klientów PKO Banku Polskiego. Bank pokazuje, jak wyglądają podejrzane wiadomości i wyjaśnia, co trzeba z nimi zrobić, aby nie stracić dostępu do konta i pieniędzy.

Jak wyglądają podejrzane wiadomości?

PKO Bank Polski udostępnił, jak wygląda fałszywy e-mail, który trafia do skrzynek pocztowych jego klientów.

Na pierwszy rzut oka wygląda jak standardowa wiadomość, ale jest kilka szczegółów, które pozwalają rozpoznać, że to oszustwo:

Fałszywa wiadomość

Prawdziwa wiadomość

Nadawca

service@ipko.pl

informacje@pkobp.pl

Link w wiadomości

Prowadzi do fałszywej strony: login-advance.net/IPKO

Bank nie wysyła żadnych niezabezpieczonych linków w wiadomościach

Podpis

Zespół IPKO

Zespół PKO Banku Polskiego

Język wiadomości

Pełen błędów językowych i literówek

Poprawny

PKO BP fałszywy e-mail

Źródło: PKO BP

Co robić, gdy otrzymasz taką wiadomość?

Jeśli otrzymasz e-mail, w którym ktoś prosi o kliknięcie w link lub podanie danych osobowych, zachowaj szczególną ostrożność. Nie klikaj w żadne linki ani nie podawaj danych.

PKO BP przypomina, że nigdy nie wysyła wiadomości e-mail z prośbą o podanie poufnych informacji czy aktywację usług przez niezabezpieczone linki.

Jak zgłosić podejrzenie cyberprzestępstwa?

PKO Bank Polski prosi, aby wszystkie podejrzane próby wyłudzeń danych zgłaszać bezpośrednio do banku. Dzięki temu specjaliści od cyberbezpieczeństwa będą mogli zareagować i udaremnić kolejne próby oszustwa.

Najłatwiej wykorzystać jedną z szybkich dróg kontaktu:

  • napisać maila na adres: informacje@pkobp.pl,
  • zadzwonić na infolinię dla klientów pod numerem telefonu: 800 302 302.
Atak hakerski na klientów Santander BP
Zobacz więcej

Data publikacji:
10 Gru 2024

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły