Nowe ułatwienia dla wnioskujących o kredyt hipoteczny w Millennium: status wniosku w aplikacji także dla osób niebędących klientami i e-operat

  • 04 Sty 2021 | 00:00
  • 2 min. czytania
  • Komentarze(0)
Bank Millennium wprowadził do swojej bankowości elektronicznej dwie nowości, które usprawnią proces kredytowy. Pierwszym z nich jest umożliwienie sprawdzenia statusu wniosku w aplikacji także osobom, które nie są jeszcze klientami. Drugi to szybsza wycena nieruchomości oraz sprawniejsze formalności związane z wymianą dokumentów. Oględziny mogą odbyć się online.
Nowe ułatwienia dla wnioskujących o kredyt hipoteczny w Millennium: status wniosku w aplikacji także dla osób niebędących klientami i e-operat

Z tego artykułu dowiesz się:

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jak poznać status wniosku o kredyt hipoteczny w Millennium,
  • jakie jeszcze informacje znajdą się po zalogowaniu do aplikacji,
  • jak działa e-operat i jakie są związane z nim korzyści.

Śledzenie statusu wniosku kredytowego w aplikacji

Informacje o kolejnych krokach w procedurze kredytowej w aplikacji były dotąd dostępne tylko dla obecnych klientów banku. Pozostałe osoby otrzymywały jedynie odpowiednie wiadomości SMS. Teraz usługa została jednak rozszerzona o tę grupę. Zainteresowani powinni zainstalować aplikację Millennium i podać informację potrzebne do zalogowania: numer wniosku kredytowego, wybrane cyfry z numeru PESEL lub paszportu, a także H@sło SMS.

W aplikacji wnioskujący może poznać:

  • aktualny status z opisem;
  • nr wniosku i kwotę kredytu;
  • imię i nazwisko eksperta prowadzącego wniosek oraz brokera, jeśli dotyczy;
  • pasek dostępu w formie kołowej,
  • poprzednie etapy wniosku.

W ramach projektu cyfryzacji hipotek Bank Millennium planuje dalsze rozwiązania, które docelowo pozwolą na uruchomienie całkowicie zdalnego procesu sprzedaży kredytów hipotecznych w bankowości elektronicznej.

Na czym polega e-operat przy kredycie hipotecznym?

W połowie grudnia w Banku Millennium pojawił się też e-operat, czyli elektroniczny proces wyceny nieruchomości. Zlecenie przekazywane jest bezpośrednio do jednej z dwóch współpracujących firm. Oględziny odbywają się fizycznie lub online, a dokument wysyłany jest mailem lub w formie papierowej, przy czym bank otrzymuje wersję elektroniczną, dzięki czemu cały proces wnioskowania o kredyt jest znacznie krótszy. Klient otrzymuje operat w ciągu 3-4 dni od oględzin. Dokument staje się własnością wnioskującego – może być więc wykorzystywany w innych okolicznościach. Usługa jest dostępna dla osób, które składają wniosek o kredyt hipoteczny w Millennium. 

Bank rezygnuje z fizycznej formy operatu. Według Tomasza Pola, dyrektora  Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej, ceny w Millennium są konkurencyjne dzięki negocjacjom z rzeczoznawcami. Nie są przy tym pobierane żadne opłaty za przekazywanie zlecenia klienta do firmy. Elektroniczny operat zamawia się podczas składania wniosku lub później. Rzeczoznawca otrzymuje wszelkie potrzebne dane w ciągu kilku minut. Klient wciąż ma możliwość dostarczenia własnej wyceny nieruchomości, wykonanej przez inną uprawnioną firmę.

Data publikacji:
04 Sty 2021

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły