Z tego artykułu dowiesz się:
- jak poznać status wniosku o kredyt hipoteczny w Millennium,
- jakie jeszcze informacje znajdą się po zalogowaniu do aplikacji,
- jak działa e-operat i jakie są związane z nim korzyści.
Śledzenie statusu wniosku kredytowego w aplikacji
Informacje o kolejnych krokach w procedurze kredytowej w aplikacji były dotąd dostępne tylko dla obecnych klientów banku. Pozostałe osoby otrzymywały jedynie odpowiednie wiadomości SMS. Teraz usługa została jednak rozszerzona o tę grupę. Zainteresowani powinni zainstalować aplikację Millennium i podać informację potrzebne do zalogowania: numer wniosku kredytowego, wybrane cyfry z numeru PESEL lub paszportu, a także H@sło SMS.
W aplikacji wnioskujący może poznać:
- aktualny status z opisem;
- nr wniosku i kwotę kredytu;
- imię i nazwisko eksperta prowadzącego wniosek oraz brokera, jeśli dotyczy;
- pasek dostępu w formie kołowej,
- poprzednie etapy wniosku.
W ramach projektu cyfryzacji hipotek Bank Millennium planuje dalsze rozwiązania, które docelowo pozwolą na uruchomienie całkowicie zdalnego procesu sprzedaży kredytów hipotecznych w bankowości elektronicznej.
Na czym polega e-operat przy kredycie hipotecznym?
W połowie grudnia w Banku Millennium pojawił się też e-operat, czyli elektroniczny proces wyceny nieruchomości. Zlecenie przekazywane jest bezpośrednio do jednej z dwóch współpracujących firm. Oględziny odbywają się fizycznie lub online, a dokument wysyłany jest mailem lub w formie papierowej, przy czym bank otrzymuje wersję elektroniczną, dzięki czemu cały proces wnioskowania o kredyt jest znacznie krótszy. Klient otrzymuje operat w ciągu 3-4 dni od oględzin. Dokument staje się własnością wnioskującego – może być więc wykorzystywany w innych okolicznościach. Usługa jest dostępna dla osób, które składają wniosek o kredyt hipoteczny w Millennium.
Bank rezygnuje z fizycznej formy operatu. Według Tomasza Pola, dyrektora Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej, ceny w Millennium są konkurencyjne dzięki negocjacjom z rzeczoznawcami. Nie są przy tym pobierane żadne opłaty za przekazywanie zlecenia klienta do firmy. Elektroniczny operat zamawia się podczas składania wniosku lub później. Rzeczoznawca otrzymuje wszelkie potrzebne dane w ciągu kilku minut. Klient wciąż ma możliwość dostarczenia własnej wyceny nieruchomości, wykonanej przez inną uprawnioną firmę.
0 Komentarze