Informujemy, że w związku z wejściem w życie RODO zmodyfikowaliśmy naszą politykę prywatności ×

Santander Consumer Bank, a Santander Bank Polska - czym się różnią?

Fot.

Minęły już prawie dwa miesiące odkąd Bank Zachodni WBK zmienił nazwę na Santander Bank Polska. Wciąż zasypujecie nas pytaniami o to, czy coś się zmieniło w ofercie banku albo mylicie go z Santander Consumer Bankiem, który także jest obecny na polskim rynku. O co właściwie chodzi w tej zmianie i co w praktyce oznacza ona dla klientów? Wyjaśniam.

W 2011 r. Bank Zachodni WBK dołączył do międzynarodowej grupy Santander. Do tej pory jednak utrzymywał własną markę i kojarzony był z zielonym logo BZ WBK z małym czerwonym dopiskiem „Grupa Santander”. Władze banku zadecydowały o rebrandingu i od początku września na polskim rynku funkcjonują dwa banki – Santander Bank Polska i Santander Consumer Bank. Oba należą do tej samej grupy, ale różnią się pod względem produktowym.

Santander Bank – w Polsce nie funkcjonuje

Choć w skrócie można użyć określenia „Santander Bank”, to tak naprawdę w Polsce nie ma takiej instytucji. Grupa Santander to głównie Santander Bank Polska i Santander Consumer Bank, ale również podmioty związane z leasingiem, faktoringiem, inwestycjami i ubezpieczeniami.

Santander Bank Polska a Santander Consumer Bank

Obie instytucje to osobne podmioty i nie obsługują wzajemnie swoich produktów. Jeśli więc masz lokatę w Santander Bank Polska, to nie możesz jej zamknąć w Santander Consumer Banku, bo masz bliżej do jego oddziału.

Banki oferują też trochę inne produkty.

Santander Bank Polska to bank uniwersalny, czyli taki sam, jak był poprzednio Bank Zachodni WBK. Ma w swojej ofercie produkty dla klientów indywidualnych, firmowych i korporacyjnych (np. konta, produkty oszczędnościowe, inwestycyjne, kredyty, karty, ubezpieczenia, leasing czy faktoring).

Teraz to bank z białym logo na czerwonym tle:

Źródło: Santander Bank Polska

Santander Consumer Bank z kolei niezmiennie koncentruje się na obszarze kredytów konsumenckich. W jego ofercie nie znajdziesz więc kont osobistych ani produktów firmowych, ale możesz skorzystać z: kredytu gotówkowego, karty kredytowej, lokaty, kredytu samochodowego, ubezpieczenia albo rozłożenia zakupu na raty.

Przed zmianą SCB miał bardzo podobne logo do aktualnego SBP, ale teraz odwrócił kolory i identyfikuje się czerwonym napisem na białym tle:

Źródło: Santander Consumer Bank

Santander Bank Polska – co się zmieni dla klientów BZ WBK?

Dla klientów byłego Banku Zachodniego WBK formalnie nic się nie zmieni. Takie same pozostaną:

  • umowy kredytowe (nie trzeba podpisywać żadnych aneksów),
  • warunki wszystkich produktów,
  • numery rachunków,
  • hasła do bankowości internetowej,
  • daty ważności kart (nie musisz ich wymieniać, po wygaśnięciu daty ważności, bank przyśle ci plastik z nowym logo).

W związku z rebrandingiem klienci nie muszą podejmować żadnych działań. Mogą obserwować tylko zmiany wizualne:

  • w oddziałach, bankomatach,
  • drukach, umowach, formularzach,
  • w bankowości internetowej i w aplikacji mobilnej,
  • materiałach reklamowych i informacyjnych dla klientów.

Dosyć istotną zmianą jest adres strony internetowej. Znajdziesz ją pod adresem: santander.pl. Zmianie uległ także adres, pod którym jest zarejestrowany bank. Z Wrocławia przeniósł centralę do Warszawy.

Santander Bank Polska – logowanie

Wciąż niezmiennie możesz korzystać z bankowości internetowej banku. Dawny serwis BZWBK24 zmienił tylko nazwę na Santander internet (dostępny pod adresem centrum24.pl). Funkcje pozostają te same, strona jednak jest utrzymana w biało-czerwonych kolorach.

Przedsiębiorcy i inwestorzy także mogą korzystać ze swoich systemów, których nazwy pozostają takie same: iBiznes24 i Inwestor online.

Santander Bank Polska – kontakt

Jak po zmianie nazwy skontaktować się z Santander Bank Polska? Możesz:

  • napisać list na adres: al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa,
  • zadzwonić pod numer: 1 9999 (z telefonu stacjonarnego), 781 119 999 (z telefonu komórkowego),
  • połączyć się z doradcą na chacie (za pośrednictwem strony internetowej),
  • napisać maila na: kontakt@santander.pl
  • pójść do oddziału banku (wszystkie dotychczasowego BZ WBK).

Santander Consumer Bank – logowanie

W Santander Consumer Banku zmiany to zdecydowanie bardziej lifting niż rewolucja. Strona i bankowość internetowa zmieniły delikatnie wygląd, ale wciąż są dostępne pod tym samym adresem.

Aby zalogować się do swojej bankowości, musisz wpisać w pasku przeglądarki: onlinesantanderconsumer.pl i podać swój login oraz hasło.

Santander Consumer Bank - kontakt

Dane kontaktowe, w tym infolinia Santander Consumer Banku nie uległa zmianie. Wciąż możesz zadzwonić pod numer: 195 00**, pójść do oddziału albo wypełnić formularz kontaktowy na stronie internetowej banku.

Rebranding Banku Zachodniego WBK, mimo że wywołał sporo zamieszania, to dla klientów nie oznacza wielkich zmian. Muszą się oni tylko przyzwyczaić do tego, że zamiast zielonego Banku Zachodniego WBK, usługi świadczy im czerwono-biały Santander Bank Polska.

Podobne artykuły