Czym są limity kwotowe dotyczące transakcji wykonywanych przez Internet?

  • 05 Sie 2020
  • 5 min. czytania
  • Komentarze(0)
Chcesz wypłacić pieniądze z bankomatu po raz kolejny tego samego dnia, ale nagle się okazuje, że nie masz takiej możliwości? A może próbowałeś dokonać przelewu na wysoką kwotę i transakcja nie została zrealizowana? Prawdopodobnie posiadasz na koncie osobistym limit transakcji. Jak wygląda ta kwestia w przypadku płatności wykonywanych przez internet? Czy masz wpływ na wysokość limitu kwotowego?
Czym są limity kwotowe dotyczące transakcji wykonywanych przez Internet?

Limity kwotowe dotyczące transakcji wykonywanych przez internet z Twojego konta osobistego rzadko kiedy okazują się uciążliwe. Niemniej, może dojść do sytuacji, w której uniemożliwiają Ci wykonanie przelewu. Czy możesz je więc zmienić?

Na jakich transakcjach obecne są limity kwotowe?

Banki automatycznie ustawiają limity na transakcje, które chcesz zrealizować. Dotyczą one zarówno wypłat z bankomatów, płatności w sklepach online jak również płatności w sklepowych terminalach. W większości przypadków wysokość tych limitów możesz zmienić. Istnieją jednak także limity wewnętrzne dotyczące dziennych przelewów. To właśnie przez nie zrealizowanie dużego przelewu jednego dnia może okazać się niemożliwe. Ile wynosi taki limit i czy można go znieść?

Przeczytaj dodatkowo: Jak zrobić przelew przez internet?

Limity kwotowe a limity ilościowe - jaka jest różnica?

Limity transakcji dzielą się na kwotowe i ilościowe. Co je różni? Te pierwsze, jak łatwo się domyślić, dotyczą maksymalnej kwoty, jaką możesz wypłacić ze swojego konta osobistego, czy to w bankomacie, czy dokonując płatności przez bankowość internetową. Limity ilościowe dotyczą zaś maksymalnej ilości takich płatności, jakie możesz zrealizować np. jednego dnia. Może się bowiem okazać, że bez problemu wykonać 5 płatności bądź wypłat z bankomatu, jednak przy szóstej nie będzie już tak łatwo. Banki zazwyczaj ustalą jeden z wybranych limitów, jedne operują limitem kwotowym, inne ilościowym.

Czy można zmienić limit kwotowy transakcji internetowej w swoim banku?

Jak najbardziej. W większości przypadków możesz zmienić limit kwotowy transakcji internetowej w swoim banku i to w obie strony, czyli albo go zwiększyć, albo zmniejszyć. Decyzja należy do Ciebie. W jaki sposób to zrobić? Limit możesz zmienić poprzez bankowość internetową bądź kontaktując się z pracownikiem Twojego banku na infolinii. Dotyczy to głównie limitów dziennych. Jeśli jednak zależy Ci na przekroczeniu i tak wysokiej już kwoty (np. 300 tysięcy złotych), to możesz mieć pewien problem. W tej sytuacji najlepiej skontaktować się z bankiem. Warto jednocześnie wiedzieć, że na większe limity mogą liczyć przedsiębiorcy. 

Limity kwotowe w aplikacji mobilnej

Limity kwotowe dotyczą także aplikacji mobilnej. W tym przypadku kwota, którą możesz wydać jest znacznie mniejsza niż gdybyś korzystał z bankowości internetowej. Każdy bank ustala ją indywidualnie. Najczęściej maksymalna kwota pojedynczego przelewu autoryzowanego kodem PIN, który możesz zlecić w aplikacji wynosi 1 000 złotych. Ustalany jest również maksymalny dzienny limit na przelewy z aplikacji mobilnej. Zazwyczaj sięga on 15-25 tys. złotych.

Limity kwotowe w przypadku przelewów natychmiastowych

Przelew natychmiastowy to praktyczne rozwiązanie, kiedy potrzebujesz pilnie przelać środki z Twojego konta osobistego na inny rachunek bankowy. Sprawdzi się on jednak wyłącznie w przypadku niskich kwot. Jeśli chcesz w ten sposób przelać kilkadziesiąt tysięcy złotych, to nie zawsze będzie to możliwe. Największe limity kwotowe w przypadku przelewów natychmiastowych zapewnia Alior Bank i ING, gdzie w ten sposób przelać możesz nawet 100 tys. złotych. Są jednak i takie banki, gdzie limit płatności wyniesie maksymalnie do 5 tysięcy złotych. Przykład stanowi Credit Agricole, Nest Bank czy mBank.

Jaki jest dopuszczalny limit kwotowy transakcji internetowej?

Transakcje internetowe także są objęte limitem kwotowym, lecz w tym przypadku jesteś w najlepszej sytuacji, ponieważ są one znacząco wyższe i zazwyczaj sięgają wysokich kwot. Co istotne, generalnie nie ma limitów na transakcje zlecane w bankowych oddziałach, dlatego jeśli potrzebujesz przelać bardzo dużą kwotę, to dobrym rozwiązaniem będzie wizyta w banku. Niektóre z banków zapewniają jednocześnie, że w bankowości zdalnej można po prostu ustawić „brak limitu”, dzięki czemu możliwe będzie zlecenie przelewu na nieograniczoną kwotę, oczywiście w ramach dostępnego salda. Jeszcze inne nie chcą ujawnić swoich limitów kwotowych, co może wydać się co najmniej dziwne. 

Limity kwotowe transakcji internetowych w wybranych bankach

Chcesz poznać dokładne limity kwotowe transakcji internetowych? Dla każdego banku mogą być nieco inne. Dla przykładu limit maksymalny pojedynczej transakcji w PKO BP wynosi 300 000 PLN. Nie obejmuje on transakcji kartą płatniczą, polecenia przelewu wewnętrznego i polecenia przelewu natychmiastowego. I w tym przypadku największy dostępny limit zapewnia Alior Bank, bo na poziomie aż 1 mln. złotych. Dokładnie taki sam proponuje także T-Mobile Usługi bankowe, ale tylko jednorazowo. Nieco mniej, bo 800  tys. złotych limitu kwotowego narzuca BNP Paribas. Co jednak istotne dokonać możesz w nim transakcji z Twojego konta osobistego na maksymalnie 1 mln zł miesięcznie. Oznacza to więc, że dwóch przelewów na 800 tys. zł już nie zrealizujesz. To by było na tyle jeśli chodzi o bardzo duże kwoty. 

W Citi Handlowy limit kwotowy transakcji internetowych ustalony jest na poziomie 100 tys. zł dziennie (limit dotyczy sumy przelewów zleconych w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej), a w ING 400 tys. zł. Zaledwie 25 tys złotych limitu kwotowego masz do dyspozycji w Santander Bank Polska (10 tys. zł jeśli przelew nie wymaga autoryzacji). W PKO możesz zaś dokonać transakcji na kwotę 300 tys. jednorazowo (przelew powyżej tej kwoty wymaga dodatkowego potwierdzenia podczas kontaktu z infolinią). Bank Pekao SA i  Idea Bank deklarują zaś, że nie posiadają limitu kwotowego na transakcje internetowe.

Przymierzasz się do zrealizowania transakcji internetowej na bardzo dużą sumę? Sprawdź najpierw, czy to w ogóle możliwe. W tym celu zapoznaj się z limitem kwotowym wyznaczonym przez Twój bank. Chcesz wiedzieć czy możesz go zmienić? Zadzwoń na infolinię Twojego banku, aby uzyskać na ten temat więcej informacji.

Dodano:
17 Gru 2019

Zaktualizowano:
05 Sie 2020

0 Komentarze

Wpisz komentarz (od 5 do 5000 znaków)

Dziękujemy!

Twój komentarz został dodany. Po akceptacji, zostanie wyświetlony na stronie.

Podobne artykuły